خبرنگاران 83هزار میلیاردریال در صنعت آب وبرق کهگیلویه وبویراحمد سرمایه گذاری می گردد

به گزارش راه ساری، گچساران- خبرنگاران - استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس برنامه ریزی های اجرا شده نزدیک به 83هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای اجرای طرح های عمرانی در صنعت آب و برق این استان پیش بینی شده است.

خبرنگاران 83هزار میلیاردریال در صنعت آب وبرق کهگیلویه وبویراحمد سرمایه گذاری می گردد

به گزارش خبرنگاران، حسین کلانتری روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های توسعه شهری دوگنبدان با اشاره به اهمیت صنعت آب و برق در رفاه شهروندان گفت: این میزان سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد انجام می گردد.

وی عنوان نمود: آمارها نشان می دهد که به ازای هر خانوار در استان 690 میلیون ریال در حوزه آب و برق اعتبار ،هزینه می گردد.

کلانتری ساخت 2سد عظیم چم شیر و تنگ سرخ ،آبیاری به هزاران هکتار زمین دیم و نیروگاه سیکل ترکیبی را تعدادی از طرح های در دست اجرای صنعت اب و برق در استان ذکر کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تکمیل یا در مراحل خاتمهی بودن احداث 16 هزار واحد مسکن مهر در استان را یادآور شد و اضافه نمود: برنامه ریزی برای تکمیل سه هزار و500 مسکن روستایی تا خاتمه سال جاری و طرح هایی مانند ودیعه مسکن و طرح اقدام ملی مسکن تکمیل کننده خدمات دولت تدبیر و امید در این حوزه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان را از اقدام های برجسته دولت در استان دانست و تاکید نمود: فراهم کردن زمینه احداث سه هزار و 500 واحد مسکونی برای مردم حاشیه این شهر که در شرایط سخت خانه های ناایمن سکونت داشتند با کوشش دولت تدبیر و امید و مسئولان محلی تحقق یافته است.

کلانتری گفت درزمینه توسعه مالی نیز با اجرای 33 طرح اشتغال زا در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه اشتغال 13 هزار و 200 نفر در استان فراهم می گردد.

وی اضافه نمود: برای اجرای این طرح ها 27 هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف دولتی و خصوصی پیش بینی شده که بخشی از اعتبار به استان تخصیص یافته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید نمود: افزایش2 برابری تعداد تخت های بیمارستانی استان از افتخارات دولت تدبیر و امید در استان بوده است.

کلانتری عنوان نمود:توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در استان به مدیریت بحران کرونا یاری چشمگیری نموده است.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی 271 پروژه عمرانی و مالی استان در هفته دولت سال جاری توضیح داد: از مجموع این پروژه ها تعداد 242 پروژه عمرانی است.

کلانتری بیان نمود: هفته دولت سال جاری 196 پروژه افتتاح و 46 طرح در شهرستان های مختلف استان کلنگ زنی و در حوزه مالی نیز 29 پروژه افتتاح می گردد.

وی تاکید نمود: با بهره برداری کامل از مجموع طرح های هفته دولت در کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار 11 هزار میلیارد ریال، بیش از چهار هزار شغل در حوزه های مختلف استان ایجاد می گردد.

بهره برداری و کلنگزنی از 12 طرح توسعه شهری دوگنبدان

شهردار دوگنبدان در این آیین گفت: امروز به مناسبت هفته دولت 12 طرح توسعه شهری با 624میلیارد ریال اعتبار در این شهر افتتاح و کلنگ زنی شد.

مسعود ظفری اظهار اشت: از این تعداد هشت طرح عمرانی شهری با اعتباری بیش از 178 میلیارد ریال بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: تکمیل بولوار شهید پناهپوری با اعتباری بیش از128میلیارد ریال، احداث بولوار بیمارستان بی بی حکیمه(س) با 12میلیاردو 251 میلیون ریال، احداث پارک جانبازان با یک میلیارد و 351 میلیون ریال، ساخت پارک خیابان پیروزی با 2 میلیاردو 800 میلیون ریال، ساخت پارک بلوار بهمن بیگی شمالی با چهار میلیارد ریال اعتبار، ساخت بلوار البرز زارع با 2 میلیارد ریال اعتبار و اتاق مانیتور شهرداری هوشمند با 20 میلیارد ریال از مهمترین طرح طرح های افتتاحی توسعه شهری دوگنبدان در هفته دولت سال جاری است.

شهردار دوگنبدان اضافه نمود: پروژه بولوار شهید پناهپوری موازی با بولوار اصلی شهر از ابتدای باغ فردوس تا کوچه یازدهم شمالی کوی کارکنان طراحی شده است.

ظفری ادامه داد: اجرای پروژه کمربند سبز که از باغ فردوس تا کوچه 11شمالی کارکنان از دیگر طرح های شهرداری دوگنبدان است که عملیات اجرایی آن شروع شد.

وی ابراز کرد: سرانه فضای سبز شهر دوگنبدان در سه سال گذشته هشت متر بود که هم اکنون به 12.8متر مربع رسیده است.

ظفری عنوان نمود: اجرای طرح کمربند سبز با اعتباری به مبلغ 20 میلیارد ریال از برنامه های دولت برای توسعه فضای سبز در شهر دوگنبدان است.

شهردار دوگنبدان اضافه نمود: عملیات احداث پارک تپه ای امید به مساحت چهار و نیم هکتار با اعتبار 40میلیارد ریال ، احداث فاز دوم بولوار اندیشه از جاده پازنان تا تپه آفتابگردان با سرمایه گذاری 30میلیارد ریال از دیگر طرح های کلنگزنی هفته دولت در شهر دوگنبدان است.

وی به احداث ساختمان جدید شهرداری دوگنبدان اشاره و ابراز داشت: ساختمان جدید شهرداری با 2هزار و 600 متر مربع در چهار طبقه با سرمایه گذاری150 میلیارد ریال احداث می گردد.

31بوستان در مناطق مختلف شهر دوگنبدان وجود دارد که از این تعداد 14بوستان از سه سال گذشته تا به امروز به بهره برداری رسیده است.

شهر دوگنبدان با 690 هکتار مساحت یک میلیون و 296 هزار متر مربع فضای سبز دارد.

شهر نفت خیز دوگنبدان در 157 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11258

به "خبرنگاران 83هزار میلیاردریال در صنعت آب وبرق کهگیلویه وبویراحمد سرمایه گذاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 83هزار میلیاردریال در صنعت آب وبرق کهگیلویه وبویراحمد سرمایه گذاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید