دانشگاه علم و صنعت 3 ماهواره عملیاتی به جامعه تحویل داده است

به گزارش راه ساری، رئیس دانشگاه علم وصنعت ایران گفت: این دانشگاه تا کنون 3 ماهواره عملیاتی را به جامعه تحویل داده که ماهواره ظفر با کاربرد اجتماعی مهم ترین نسخه طراحی شده است.

دانشگاه علم و صنعت 3 ماهواره عملیاتی به جامعه تحویل داده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در مراسم تحویل ماهواره ظفر به وزارت ارتباطات که صبح امروز در این دانشگاه برگزار گردید، گفت: ارائه دستاورد طراحی و ساخت ماهواره ظفر در 90 سالگی تاسیس دانشگاه از موفقیت های جامعه علمی کشور است. تا به امروز توانسته ایم 3 ماهواره عملیاتی را تحویل جامعه دهیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد رشد و توسعه این علم در کشور هستیم چراکه مجلس و دولت حمایت های خوبی از فرایند ساخت ماهواره انجام داده اند.

گسترش رشته فضایی دانشگاه علم و صنعت ایران

وی اضافه کرد: علاوه بر فراوری ماهواره نیز این دانشگاه رشته فضایی را راه اندازی نموده است و سعی داریم این رشته را گسترش دهیم.

وی توضیح داد: از سال اینده برای رشته تخصصی ماهواره در مقطع دکتری پذیرش خواهیم داشت، البته اکنون در مقطع ارشد دانشجو در این دانشگاه وجود دارد.

ذاکری اضافه کرد: نتایج اطلاعات ماهواره برای کشاورزی، حمل و نقل و هواشناسی کاربرد دارد.

ذاکری در انتها گفت: با حمایت های بیشتر دولت و وزارت ارتباطات در آینده ای نزدیک شاهد دستاوردهای زیادی در طراحی و ساخت ماهواره خواهیم بود.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7606

به "دانشگاه علم و صنعت 3 ماهواره عملیاتی به جامعه تحویل داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علم و صنعت 3 ماهواره عملیاتی به جامعه تحویل داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید