درج 10 صندوق سرمایه گذاری جسورانه در فرابورس

به گزارش راه ساری، مدیر عامل فرابورس ایران، با اشاره به درج 10 صندوق سرمایه گذاری جسورانه در تابلو فرابورس، گفت: 15 درخواست جدید از سوی این صندوق ها برای ورود به فرابورس داریم که 8 درخواست در مراحل نهایی است.

درج 10 صندوق سرمایه گذاری جسورانه در فرابورس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، امیر هامونی در میزگرد ورود استارتاپ ها به بورس و تامین منابع اقتصادی افزود: به تازگی مجوز تاسیس 3 صندوق سرمایه گذاری خصوصی نیز به ارزش 3 هزار و 800 میلیارد تومان صادر شده است ؛ یعنی هر کدام از این صندوق ها دست کم 1000 میلیارد تومان سرمایه دارند.

وی با اشاره به شفافیت در بازار سرمایه گفت: علاوه بر شفافیت، در کشور ما حاکمیت شرکتی نیز مقوله بسیار مهمی است؛ چرا که شرکت ها کمتر چندنسلی هستند، اما در دنیا شرکت های زیادی با عمر بیش از 200 سال وجود دارند.

هامونی گفت: بازار سرمایه بستری برای ایجاد پایداری در شرکت ها و استارتاپ های کشور به شمار می رود تا بتوانند حتی با شوک های اقتصادی به فرایند فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به شرایط ورود شرکت ها به فرابورس ادامه داد: استارتاپ ها برای ورود به فرابورس باید دستورالعمل های پذیرش، حاکمیت شرکتی و ... را رعایت کنند و شاید از سوی متقاضیان پذیرش این فرایند، فرایند زمانبر و کند به نظر برسد اما در دنیا نیز عرضه اولیه شرکت ها از چندین ماه تا چندین سال طول می کشد.

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: از سوی دیگر در کشور ما، نگاه به بازار بیشتر بر دارایی ها و تجهیزات شرکت ها مبتنی است و از نظر فرهنگی باید مردم به استارتاپ ها دید سرمایه گذاری پیدا کنند که در این زمینه راستا روشنی می بینیم ؛ چراکه وجود استارتاپ ها به تنوع سازی پرتفوی سرمایه گذاران کمک می کند.

هامونی گفت: فرابورس همواره بازارها و ابزارهای متنوعی برای کمک به شرکت های نوپا و دانش بنیان طراحی و راه اندازی کرده و بازار هدف نیز ویژه این شرکت ها به زودی آغاز به کار می کند.

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین از افزایش سقف تامین اقتصادی سکوهای تامین اقتصادی جمعی (کرادفاندینگ) از 2 میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان به تازگی خبر داد و افزود: از این رو سکوها می توانند تا 10 میلیارد تومان به تامین اقتصادی هر طرح کمک کنند و تا کنون بالغ بر 10 مجوز موافقت اصولی صادر شده که 4 سکو نیز فعالیت خود را آغاز کرده اند.

در این پنل که عصر پنجشنبه 27 آذر برگزار گشت، استارتاپ هایی همچون دیجی کالا، شیپور، کافه بازار و تپسی هدف از آمادگی برای ورود به بازار سرمایه را عمدتا تامین اقتصادی و ایجاد شفافیت در کسب وکار بیان کردند.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13352

به "درج 10 صندوق سرمایه گذاری جسورانه در فرابورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درج 10 صندوق سرمایه گذاری جسورانه در فرابورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید