درخواست مهم نخست وزیر بریتانیا از رهبران کشورهای گروه هفت

به گزارش راه ساری، خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس از رهبران کشورهای گروه هفت خواست تا متعهد شوند واکسیناسیون کل دنیا تا خاتمه سال آینده انجام گردد.

درخواست مهم نخست وزیر بریتانیا از رهبران کشورهای گروه هفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا از رویترز، بوریس جانسون پیش از برگزاری نشست رهبران گروه هفت در بیانیه ای اعلام نمود: واکسیناسیون دنیا تا سرانجام سال آینده بزرگترین شاهکار در تاریخ پزشکی خواهد بود، من از رهبران کشورهای گروه هفت می خواهم که برای سرانجام دادن به این همه گیری وحشتناک به ما بپیوندند و متعهد شویم که هرگز اجازه نخواهیم داد ویرانی ناشی از ویروس کرونا دوباره رخ دهد.

بیانیه جانسون در خصوص واکسیناسیون کل دنیا در حالی عنوان می گردد که انگلیس آدینه این هفته میزبان اولین اجلاس حضوری تقریباً دو ساله رهبران گروه هفت خواهد بود.

قرار است رهبران آلمان، فرانسه، ایالات متحده، ایتالیا، ژاپن، اتحادیه اروپا و کانادا برای نشست سه روزه در کورن وال جنوب غربی انگلیس که از روز آدینه شروع می گردد، به جانسون بپیوندند.

این اولین سفر خارج از کشور برای جو بایدن رییس جمهوری آمریکا از زمان شروع به کار خود در ژانویه (دی) سال گذشته است.

در حالی که ثروتمندترین کشورها تعداد زیادی از جمعیت خود را واکسینه نموده اند، اما بسیاری از کشورهای دنیا دسترسی یکسانی به واکسن ها نداشته اند و کارشناسان بهداشت هشدار داده اند تا واکسیناسیون کامل مردم ، ویروس کرونا به گسترش و جهش خود در سطح دنیای ادامه می دهد.

انگلیس تا کنون بیش از 500 میلیون دوز واکسن کرونا برای جمعیت 67 میلیون نفری خود سفارش داده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14192

به "درخواست مهم نخست وزیر بریتانیا از رهبران کشورهای گروه هفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مهم نخست وزیر بریتانیا از رهبران کشورهای گروه هفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید