در نامه ای به شورای امنیت: ایران خواهان محکومیت جهانی اظهارات پمپئو شد

به گزارش راه ساری، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به سازمان ملل در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا که ملت ایران را به قحطی تهدید نموده بود، خواهان محکومیت اظهارات غیرمسئولانه وی شد.

در نامه ای به شورای امنیت: ایران خواهان محکومیت جهانی اظهارات پمپئو شد

به گزارش ، نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به سازمان ملل در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا که ملت ایران را به قحطی تهدید نموده بود، خواهان محکومیت اظهارات غیرمسئولانه و تحریک آمیز وی علیه ملت ایران شد.

در این نامه که روز سه شنبه به امضای اسحاق آل حبیب سفیر ایران در این سازمان رسیده، افزوده شده است اینگونه اظهارات بخشی از سیاست های آمریکا برای اعمال فشار و تهدیدی عملی برای به راه انداختن جنگ اقتصادی علیه مردم ایران است.

نمایندگی ایران در نامه خود به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل تاکید نموده است اینگونه اقدامات به مثابه مجازات جمعی یک ملت و مصداق بارز نقض اصول بنیادین حقوق بین الملل است.

همچنین در این نامه با اشاره به اینکه اعمال مجدد تحریم های آمریکا مانع دسترسی مردم ایران به نیازمندی های اساسی از قبیل دارو و لوازم پزشکی و درمانی می گردد، اعلام شده است اقدامات کاخ سفید نمونه بارز جنایات علیه بشریت است.

در این نامه تاکید شده است اقدام آمریکا در اعمال مجدد تحریم های یکجانبه علیه ملت ایران، نقض تعهدات این کشور تحت برجام، قطعنامه 2231 شورای امنیت و حکم دیوان بین المللی دادگستری است.

نمایندگی ایران، اظهارات پمپئو را نشانه دیگری از سیاست زورگویانه آمریکا دانسته که هیچ حد و مرز و اصولی نمی شناسد و افزوده است این کشور حاضر است علاوه بر مجازات ملت ایران، سایر کشورها را نیز تنبیه کند.

در این نامه تصریح شده است همانگونه که ایران در 40 سال گذشته در مقابل زورگوئی ها و اقدامات غیرقانونی آمریکا مقاومت نموده، در مقابل سیاست های غلط اخیر این کشور نیز مقاومت نموده و سربلند خواهد شد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه سازمان ملل و اعضای آن باید اینگونه اظهارات زورمدارانه مقامات آمریکائی را محکوم نمایند، از جامعه جهانی خواسته است با ایستادگی در مقابل این سیاست ها که بنیادهای سازمان ملل و چندجانبه گرایی را تهدید می نماید، آمریکا را به خاطر سیاست ها و اقدامات غیرمسئولانه، پاسخگو نگهدارند و آن را وادار نمایند به اصول و اهداف سازمان ملل پایبند باشد.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 862

به "در نامه ای به شورای امنیت: ایران خواهان محکومیت جهانی اظهارات پمپئو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در نامه ای به شورای امنیت: ایران خواهان محکومیت جهانی اظهارات پمپئو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید