دولت ترامپ بولتون را به دادگاه کشاند

به گزارش راه ساری، کمتر از سه ماه بعد از انتشار کتاب جنجالی و افشاگر اتاق اتفاق توسط جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین دولت ترامپ، حالا وزارت دادگستری آمریکا پرونده ای برای تحقیق درباره کتاب این کتاب باز کرده است.

دولت ترامپ بولتون را به دادگاه کشاند

نیویورک تایمز روز چهارشنبه نوشت وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات را درباره این که آیا اقدام جان بولتون درخصوص افشای بسیاری از اسرار محرمانه دولتی در کتاب اتاق اتفاق قانونی بوده است یا نه، آغاز کرده است.

این اقدام وازرت دادگستری دولت دونالد ترامپ تنها حدود یک ماه و نیم مانده تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده است.

کتاب اتاق اتفاق مربوط به خاطرات بولتون از دوره کاری اش در کاخ سفید است.

جان بولتون اتهام های وارد شده به خود را رد می کند.

کتاب بولتون تصویری از رئیس جمهوری آمریکا ارائه می کند که از واقعیات ژئوپولتیک غافل است و تصمیم هایش صرفا مبتنی بر انتخاب مجدد خود است.

دونالد ترامپ پیش از انتشار کتاب مدعی شده بود که بسیاری از جملاتی که به او نسبت داده شده دروغ است و جان بولتون فقط می خواسته اخراج شدنش را تلافی کند.

اوایل تیرماه امسال بود که کتاب جنجالی جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با عنوان اتاق اتفاق و افشای بسیاری از ناگفته ها از پشت پرده رویدادها، تصمیم ها و اتفاق هایی که در دولت دونالد ترامپ و در اتاق بیضی کاخ سفید در خصوص مسائل داخلی و سیاست خارجی امریکا رخ داده، جنجال زیادی به پا کرد.

بولتون که برای مدتی به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ با او کار می کرد، به دلیل اختلافات فاحش با مستاجر کاخ سفید، از سوی او کنار گذاشته شد. بولتون در کتاب حدود 500 صفحه ای و جنجالی اش به ماجراهای زیادی از جمله روابط آمریکا با روسیه، چین، ایران و ... و جزئیات مرتبط با برجام و بسیاری مسائل دیگر پرداخت که به شدت خشم ترامپ را برانگیخت.

انتشار کتاب بولتون در فاصله چهار ماه و نیم تا انتخابات آمریکا جهت نه چندان هموار ترامپ برای پیروزی در این انتخابات را دشوارتر ساخت. انتشار این کتاب و محتوای آن که مطالب زیادی علیه دونالد ترامپ در آن گنجانده شده، انعکاس رسانه ای گسترده در جهان داشت و برخی کارشناسان اعتقاد داشتند انتشار چنین کتاب افشاگری به منزله تیر خلاص به شانس نه چندان پررنگ ترامپ برای کسب پیروزی در انتخابات بود.، ایرنا

مجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی

مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11645

به "دولت ترامپ بولتون را به دادگاه کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ترامپ بولتون را به دادگاه کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید