دژپسند: 14 دستگاه ایکس ری جدید در سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش راه ساری، وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تا سال آینده 14 دستگاه ایکس ری کامیونی فراوری داخل به بهره برداری می رسد، گفت: تامین اقتصادی این ایکس ری ها به وسیله بخش خصوصی انجام می گردد.

دژپسند: 14 دستگاه ایکس ری جدید در سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از پروژه های گمرک هوشمند و انعقاد قرارداد با بخش خصوصی برای راه اندازی 15 دستگاه ایکس ری کانتینری گفت: در حال حاضر 14 دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرکات کشور مشغول فعالیت هستند. امروز قرارداد ساخت 14 دستگاه ایکس ری کامیونی دیگر نیز منعقد می گردد. نکته قابل توجه این قرارداد این است که با توجه به شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی و مسائل تأمین اقتصادی دولتی از منظر تأمین اقتصادی نیز ابتکار به خرج داده شده و تأمین اقتصادی آن نیز به بخش خصوصی واگذار شده است و سال آینده 14 دستگاه ایکس ری جدید مستقر می شوند. با مجموع این کار ها می توان به آینده گمرک امیدوار بود.

دژپسند گفت: فعالیت گمرک باید به گونه ای باشد که واردکننده و مصرف کننده اطمینان خاطر داشته باشد که از زمان سفارش تا زمانی که کالا به دست او می رسد فاصله زمانی زیادی نخواهد بود و می تواند این کار را با آرامش خاطر انجام دهد.

وی ادامه داد: در برخی از کار هایی که تحت عنوان گمرک هوشمند انجام شد از برخی فناوری های جدید استفاده شد به نحوی که حضور افراد به حداقل رسید و روابط چهره به چهره که منشأ فساد بود کاهش یافت و کار ها به صورت اتوماتیک انجام می گردد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: این اقدامات از این جنبه مورد توجه است که می توان با تحلیل درست با قاچاق مبارزه کرد. سال جاری در کشفیات قاچاق نیز جهش قابل توجهی داشتیم که این در وهله اول ناشی از اراده گمرک و فناوری های نو بوده است. امروزه به رغم اینکه وقت و زمان از کمیاب ترین منابع هستند، این فناوری ها یاری می نماید تا بازه زمانی ترخیص را کاهش دهیم. اگر بتوانیم ارتباط خوبی بین گمرک و وزارت ارتباطات ایجاد کنیم می توانیم مخاطرات را به حداقل برسانیم بنابراین گمرک در کنار سالم سازی روابط و ارتقا و توانمندسازی پرسنل و مسائل اقتصادی همکاران گمرک به درستی به این نکته توجه می نماید.

دژپسند ادامه داد: در حال حاضر می توانیم بگوییم نیروی گمرک به دلیل مسائل اقتصادی درگیر حواشی نمی گردد. اما می دانیم کسی که در دوردست ترین مناطق کار می نماید، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی در سرانجام اظهار داشت: برخی از اقدامات گمرک در منطقه قابلیت الگوگیری دارد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14159

به "دژپسند: 14 دستگاه ایکس ری جدید در سال آینده به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دژپسند: 14 دستگاه ایکس ری جدید در سال آینده به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید