دیلی تایمز: کاهش خشونت ؛ شرط آمریکا برای ادامه مذاکره با طالبان

به گزارش راه ساری، یک رسانه پاکستانی گزارش داد که مذاکره کننده ارشد آمریکا برای ادامه گفت وگوها با طالبان خواهان کاهش سطح خشونت ها و درگیری شده است.

دیلی تایمز: کاهش خشونت ؛ شرط آمریکا برای ادامه مذاکره با طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان برای آنالیز راه های از سرگیری مذاکرات با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان ملاقات کرد.

ماه گذشته پس از حمله طالبان به پایگاه هوایی بگرام، خلیلزاد گفت وگوها را متوقف کرد اما طالبان گفتند که توقف مذاکرات به درخواست این گروه و برای مشورت با رهبری طالبان بود.

به گزارش دیلی تایمز، در حالی که مذاکره نماینده ارشد آمریکایی به قطر بازگشته است اما مذاکرات رسمی با طالبان هنوز شروع نشده است.

یک منبع طالبان در این باره گفت که خلیلزاد منتظر پاسخ طالبان به درخواست کاهش خشونت ها و اعلام آتش بس کوتاه پیش از امضای توافق صلح است.

این منبع طالبان به نشریه پاکستانی گفت: زمانی که خلیلزاد به دوحه رسید، مقامات قطری اطلاع دادند تا دو طرف ملاقات نمایند. نمایندگان ما برای ملاقات آماده بودند اما خلیلزاد مخالفت کرد و گفت که هنوز پاسخی برای پیشنهاد کاهش خشونت ها دریافت ننموده است.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان از پاسخ به این خبر خودداری کرد.

چندی پیش نیز یکی از فرماندهان طالبان تصریح نموده بود که برقراری آتش بس تنها در صورت خروج کامل همه نیروهای آمریکایی از افغانستان ممکن خواهد بود.

.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7469

به "دیلی تایمز: کاهش خشونت ؛ شرط آمریکا برای ادامه مذاکره با طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیلی تایمز: کاهش خشونت ؛ شرط آمریکا برای ادامه مذاکره با طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید