روسیه بهکودتای شکست خورده آمریکایی ها در ونزوئلا واکنش نشان داد

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای، کوشش گروهی از افراد وابسته به آمریکا برای نفوذ به ونزوئلا و تغییر دولت در این کشور را به شدت محکوم کرد.

روسیه بهکودتای شکست خورده آمریکایی ها در ونزوئلا واکنش نشان داد

در این ارتباط، وزارت خارجه روسیه تاکید نموده که مخالفت خود را برای استفاده از زور و فشار خارجی برای تغییر حکومت ها اعلام می کنیم.

وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه از دستگیری گروهی از مزدوران خارجی در ونزوئلا به منظور انجام حملات تروریستی علیه دولت قانونی این کشور با خبریم، به اعلامیه دستگاه امنیتی ونزوئلا اشاره نموده که در بین دستگیرشدگان شماری از اتباع آمریکا مرتبط با سازمان های اطلاعاتی این کشور نیز فعالیت می نموده اند.

به گفته وزارت خارجه روسیه، انجام دهندگان این عملیات تروریستی حتی کوشش نکردند پنهانی این طرح را پیش ببرند، چون برنامه آنها چند روز پیش در روزنامه نیویورک تایمز مورد آنالیز قرار گرفته بود.

روسیه همچنین با اشاره به شرایط گسترش کرونا در دنیا، تاکید نموده که در این شرایط شاهد کوشش بعضی دولت ها برای سرنگونی حکومت قانونی ونزوئلا هستیم و این نشان می دهد که طراحان این پروژه اهمیتی به جان شهروندان ونزوئلا که گرفتار بیماری کرونا هستند، نمی دهند.

اوایل هفته جاری، منابع ونزوئلایی از شکست طرحی برای کودتا و ترور مقامات این کشور خبر دادند.

در همین ارتباط نیز، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام نموده بود که 13 نفر از جمله دو آمریکایی به اتهام کوشش برای کودتا بازداشت شده اند.

از سوی دیگر، به تازگی یک تبعه آمریکایی که در جریان کودتای شکست خورده علیه دولت ونزوئلا دستگیر شد، به جرم خود اعتراف نموده است.

در این ارتباط، لوک دنمن که یک آمریکایی است، اعتراف نموده که قصد داشته تا رئیس جمهور ونزوئلا را به همراه دستیاران خود گروگان بگیرند.

اعترافات این تبعه آمریکایی در تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شده و او گفته است که به استخدام یک شرکت امنیتی در فلوریدا درآمده بوده تا کنترل فرودگاه کاراکاس را بر عهده گرفته و با استفاده از هواپیما مادورو را به ایالات متحده آمریکا بکشاند.

تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9171

به "روسیه بهکودتای شکست خورده آمریکایی ها در ونزوئلا واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه بهکودتای شکست خورده آمریکایی ها در ونزوئلا واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید