زالی: بازگشایی پارک های تهران نیازمند اعمال قوانین سختگیرانه تر است ، تهران از پرخطرترین استان های کروناست

به گزارش راه ساری، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به کنترل نسبی اپیدمی کرونا در کلان شهر تهران گفت: ممکن است حجم زیاد ترافیک، تراکم جمعیت در ناوگان حمل ونقل عمومی و ترددهای غیرضروری در سطح شهر، آمارها را در هفته های پیش رو دستخوش تغییر کند.

زالی: بازگشایی پارک های تهران نیازمند اعمال قوانین سختگیرانه تر است ، تهران از پرخطرترین استان های کروناست

به گزارش خبرنگاران، دکتر علیرضا زالی عصر یکشنبه 7 اردیبهشت در یک گفت وگوی تلویزیونی اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش استان تهران مجموعا 294 مورد جدید ابتلا به کرونا تشخیص داده شده، که این افراد در بخش های عادی بستری هستند.

وی اضافه کرد: از دیروز شنبه 6 اردیبهشت، 88 بیمار جدید با توجه به شدت علائم بالینی ویروس کووید-19 در بخش های ویژه بیمارستان های استان تهران بستری هستند.

دکتر زالی از ترخیص 542 مبتلا به کرونا از بیمارستان های تهران طی روزی که گذشت اطلاع داد و گفت: خوشبختانه این آمار بیانگر افزایش بهبودیافتگان در تهران است.

وی با بیان این که تهران یکی از پرخطرترین استان ها در زمینه اپیدمی کروناست، گفت: تغییر در آمار یا افت نسبی در مبتلایان به کرونا باید در شهر بزرگی همچون تهران یک موضوع نسبی تلقی گردد. چراکه ثابت شدن آمار ماحصل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در دو هفته ای است که در تقارن با عید نوروز نهاده شد.

وی با اشاره به کنترل نسبی اپیدمی کرونا در کلان شهر تهران اظهار کرد: ممکن است حجم زیاد ترافیک، تراکم جمعیت در ناوگان حمل ونقل عمومی و ترددهای غیرضروری در سطح شهر، آمارها در هفته های پیش رو را دستخوش تغییر کند.

دکتر زالی با بیان این که هرگونه تغییر در آمار مبتلایان به کرونا پس از طی دوره نهفتگی دو تا سه هفته ای تعیین خواهد شد، گفت: بخشی از فراز و فرودهای آماری در تهران مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و بخش دیگری مربوط به اجرای طرح هایی است که در تعطیلات نوروزی اعمال شده است.

فرمانده عملیات ستاد مبارزه با کرونا در تهران با بیان اینکه نظر این ستاد فعلاً بسته بودن پارک ها در پایتخت است، گفت: اگر هم قرار است بازگشایی صورت بگیرد باید با شرایط ویژه و اعمال پروتکل های سختگیرانه تر انجام گردد.

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8983

به "زالی: بازگشایی پارک های تهران نیازمند اعمال قوانین سختگیرانه تر است ، تهران از پرخطرترین استان های کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زالی: بازگشایی پارک های تهران نیازمند اعمال قوانین سختگیرانه تر است ، تهران از پرخطرترین استان های کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید