زمان اعلام حکم انضباطی دربی و ال کلاسیکو ایران اعلام شد

به گزارش راه ساری، تهران (پانا) - سرپرست دبیرکلی فدراسیون می گوید بعد از مسابقات انتخابی جام جهانی و شروع مجدد مسابقات لیگ برتر، کارگروه نظارت ویژه برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال تشکیل گردد.

زمان اعلام حکم انضباطی دربی و ال کلاسیکو ایران اعلام شد

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به اتفاقات اتفاق افتاده در دو ملاقات سپاهان - پرسپولیس و پرسپولیس- استقلال و لزوم برخورد قاطعانه ارکان قضایی فدراسیون سرپرست دبیرکلی فدراسیون با رادیو ورزش در این رابطه گفت وگو کرد.

منصور قنبرزاده گفت: جلسه ویژه ای را روز گذشته با حضور رئیس فدراسیون و روسای کمیته انضباطی، اخلاق و داوران برگزار کردیم. در واقع یک آنالیز مجدد کردیم و آسیب شناسی کردیم که چند نتایج داشت.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته دو یا حداکثر سه بازی پایانی لیگ برتر فوتبال در برگزاری شرایطی ویژه داشت. نمایندگان و ناظران ویژه ای از کمیته اخلاق و انضباطی در این مسابقات حضور پیدا می کردند. در این نشست مقرر شد بعد از مسابقات انتخابی جام جهانی و شروع مجدد مسابقات لیگ برتر، کارگروه نظارت ویژه برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال تشکیل گردد. اعضای این کارگروه روسای کمیته انضباطی، اخلاق، دو نفر از نمایندگان تام الاختیار سازمان لیگ و رئیس حراست هستند و زیر نظر سرپرست دبیرکلی، نظارت ویژه روی تمام اتفاقات و مسابقات خواهند داشت. حتی مسائل بیرون از مسابقات را این اعضا رصد و پیگیری خواهند کرد.

قنبرزاده اضافه نمود: مقرر شد تا روز پنجشنبه تصمیمات نهایی برای این دو ملاقات گرفته شد. روسای ارکان قضایی فدراسیون (کمیته انضباطی، اخلاق و استیناف) از افراد بسیار باتجربه هستند و سوابقی که از این عزیزان داریم انصافا هم به لحاظ ورزشی و هم به لحاظ قضایی بسیار مناسب است. طبق آیین نامه برای هر تخلفی جرایمی تعیین است که تشخیص اش با ارکان قضایی است. آنچه مسلم است این کمیته ها کاملا مستقل هستند و دخالتی در تصمیمات این ارکان قضایی نداریم.

در واقع به دور از هرگونه هیجانات تصمیمات را به تناسب جرم و سوابق قبلی اعمال گردد. از باشگاه ها درخواست دارم از آدم متخلف خیلی دفاع ننمایند و کورکورانه از بازیکن یا کادر که بی انضباطی دارند دفاع ننمایند و خودشان برخورد نمایند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون گفت: اتفاقا در یک فضای دیگر جلسه ای با این عزیزان داشتیم و مقرر شد در افزایش جرایم بازیکن، کادر فنی و.... یک موضوع معقولی باشد. به تناسب این افزایش خشونت، جرایم هم افزایش پیدا کند. هم چنین از باشگاه ها درخواست کنیم به لحاظ قانونی جرایمی که صورت می گیرد از الزاماتی باشد که باید از دستمزد بازیکن کسر گردد. 70 تا 80 درصد جرایم بازیکنان را باشگاهها می دهند. ولی اگر با افزایش جرایم اقتصادی، مبلغ از قرارداد بازیکن متخلف کسر گردد، مطمئنا بازدارنده خواهد بود.

قنبرزاده هم چنین بیان نمود: به نمایندگی از فدراسیون فوتبال بابت این اتفاقات اتفاق افتاده، عذرخواهی می کنم. ملت خوب کشور ما با این سعه صدری که درایم باعث تکدر خاطرشان نگردد و قول می دهیم که این مسائل را به شدت پیگیری می کنیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون در بخش پایانی صحبت های خود درباره انتخاب کامرانی فر به عنوان سرپرست دپارتمان داوری شرح داد و گفت: حسن کامرانی فر به عنوان رئیس دپارتمان داوری مشغول به کار شده است. او از داوران باتجربه کشور است و تحصیلات عالیه دارد. قرار شد در این تعطیلات لیگ ارزیابی از کل مسابقات و تعداد داورانی که در این رقابتها قضاوت کردند داشته باشد و اطلاعات جامعی را در این زمینه ارائه دهند. البته بنا این است در این 7 هفته به جامانده از مسابقات از داوران بسیار مجرب و با تجربه استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14206

به "زمان اعلام حکم انضباطی دربی و ال کلاسیکو ایران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان اعلام حکم انضباطی دربی و ال کلاسیکو ایران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید