سخنگوی کرملین: واشنگتن، مسکو را در جریان حمله به عراق قرار نداده است

به گزارش راه ساری، سخنگوی کرملین توضیح داد که واشنگتن، روسیه را در جریان حمله شب گذشته (یکشنبه) به مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه قرار نداده است.

سخنگوی کرملین: واشنگتن، مسکو را در جریان حمله به عراق قرار نداده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در واکنش به حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق، توضیح داد که واشنگتن، روسیه را در جریان حمله به مواضع الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه قرار نداده است.

آمریکا یکشنبه شب، چند مقر گردان های حزب الله در سازمان الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کرد و پنتاگون نیز با صدور بیانیه ای این حمله را تأیید کرد.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست کم 25 نفر از نیرو های الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ 45 شهید و 51 نفر دیگر مجروح شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، پسکوف امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اطلاع داشتن روسیه از اقدام واشنگتن در حمله به مواضع الحشد الشعبی گفت: خیر، واشنگتن مسکو را در جریان قرار نداده بود.

با اینحال سخنگوی کرملین در مورد این اقدام آمریکا ادامه داد: هرگونه اقدامی با هدف نابودی تروریست ها، مثبت ارزیابی می گردد، اما از طرف دیگر، هرگونه اقدامی که بی ثباتی اوضاع منجر گردد، اقدامی منفی است.

پیش از این، جاناتان هافمن سخنگوی پنتاگون با صدور بیانیه ای تأیید کرد که آمریکا حملات دقیقی را به پنج نقطه از مقر نیرو های کتائب حزب الله انجام داده است.

در حال تکمیل...

iraniro.ir: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7368

به "سخنگوی کرملین: واشنگتن، مسکو را در جریان حمله به عراق قرار نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی کرملین: واشنگتن، مسکو را در جریان حمله به عراق قرار نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید