سهم 4 میلیارد دلاری پروژه دیوار مرزی مکزیک از بودجه نظامی آمریکا

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، در راستای تحقق یکی از جنجالی ترین وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، وزارت دفاع این کشور روز پنج شنبه با ارائه درخواستی به کنگره خواستار اختصاص 3.8 میلیارد دلار از بودجه نظامی این کشور به ساخت دیوار مرزی مکزیک شد.

سهم 4 میلیارد دلاری پروژه دیوار مرزی مکزیک از بودجه نظامی آمریکا

در همین ارتباط، قانونگذاران اعلام کردند که روز پنج شنبه درخواستی دریافت کرده اند که به موجب آن، بیش از 3.8 میلیارد دلار از بودجه مقرر برای گارد ملی و برنامه های تسلیحاتی به ساخت دیوار مرزی مکزیک اختصاص یابد و بدین ترتیب، زمینه ای برای مواجهه احتمالی با دموکراتها فراهم می شود.

به گفته مشاوران دموکرات در کنگره آمریکا، برای تأمین بودجه موردنظر دولت ترامپ جهت ساخت دیوار مرزی مکزیک 1.5 میلیارد دلار از بودجه گارد ملی و الباقی از بودجه تهیه و تحویل آماد شامل برنامه های جت جنگنده اف- 35 شرکت لاکهید مارتین، هواپیمای سی -130 لاکهید و غیره اختصاص می یابد.

دموکراتهای کنگره که با اختصاص میلیاردها دلار از بودجه نظامی به پروژه ساخت دیوار مخالف بودند، می گویند که این تصمیم خطرناک و گمراه کننده است.

به همین دلیل، نیتا لِووی رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان و پیت ویسکلاسکی رئیس کمیته فرعی تخصیص بودجه دفاعی اظهار داشتند: رئیس جمهور ترامپ با دیگر به اصول تفکیک قوا اهانت کرده و با حمله به منابع نظامی ما برای تأمین بودجه دیوار مرزی بی فایده خود، امنیت ما را به خطر می اندازد.

visaro.ir: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

sloblag.com: محفلی برای هم اندیشی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7923

به "سهم 4 میلیارد دلاری پروژه دیوار مرزی مکزیک از بودجه نظامی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 4 میلیارد دلاری پروژه دیوار مرزی مکزیک از بودجه نظامی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید