سگ های ردیاب برای غربالگری مبتلایان به کرونا در فرودگاه دبی، عکس

به گزارش راه ساری، سگ های آموزش دیده ویژه ای که مبتلایان به کروناویروس را به وسیله بو کشیدن شناسایی می نمایند، در فرودگاه های دبی مستقر شدند. تمامی مسافرانی که به وسیله راه های هوایی وارد امارات متحده عربی می شوند، باید برگه آزمایش منفی کووید 19 همراه داشته باشند. این آزمایش الزاما نباید دیرتر از 96 ساعت پیش از سفرشان به امارات صورت گرفته باشد؛ اما مسافرانی که از کشورهای پرخطر می آیند و همچنین، مسافرانی که دارای نشانه هایی از ابتلا به این ویروس هستند، معمولا در فرودگاه نیز مورد غربالگری ثانویه قرار خواهند گرفت. برای این منظور، مسئولان فرودگاه بین المللی دبی و فروگاه ورلد سنترال دبی دست به دامان سگ های ردیاب پلیس شدند. طبق گفته وزارت کشور دبی، این سگ ها قادر هستند تا 92 درصد ویروس کرونا را به درستی در بدن انسان شناسایی نمایند.

سگ های ردیاب برای غربالگری مبتلایان به کرونا در فرودگاه دبی، عکس

مسئولان بهداشتی دبی، این فرایند غیرتهاجمی را برای اطمینان یافتن از نمونه گیری از مسافران به اجرا درآورده اند. نمونه های به دست آمده از عرق مسافران در این عملیات در ظرف های مخصوص با دهانه ای قیفی شکل نگهداری می شوند تا در فاصله ای امن و مناسب، توسط سگ ها مورد آنالیز قرار بگیرند. به این ترتیب، هیچ تماس مستقیمی بین سگ ها و نمونه ها یا مسافران اتفاق نخواهد افتاد. اگر نتیجه آنالیز های اجرا شده توسط سگ پلیس مثبت باشد، تست PCR از مسافر موردنظر گرفته خواهد شد.

در ماه های اخیر آزمایش های زیادی در سراسر اروپا برای سنجش توانایی سگ های ردیاب برای تشخیص کووید 19 اجرا شده است. موسسه خیریه مدیکال دیتکشن داگز (Medical Detection Dogs) به همراه دانشگاه بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (London School of Hygiene and Tropical Medicine) مشغول آنالیز این مسئله است که آیا می توانند سگ های خود را که برای تشخیص مالاریا، سرطان، پارکینسون و عفونت های باکتریایی به وسیله حس بویایی آموزش دیده اند، دوباره برای تشخصی سریع و غیرتهاجمی ویروس کرونا مورد آموزش قرار بدهند.

ماه گذشته، پژوهشگران آلمانی در دانشگاه علوم دامپزشکی هانوفر (University of Veterinary Medicine Hanover) پیروز به آموزش سگ های ردیاب ارتش در زمینه تشخیص نمونه های مایع گرفته شده از افراد سالم از نمونه های مبتلایان به کووید 19 شدند. سگ ها در این آزمایش پیروز به کسب آمار 94 درصد تشخیص صحیح شدند که نتایج صحیح به دست آمده شامل 157 مورد تشخیص ابتلا و 792 تشخیص عدم ابتلا بود. فقط 33 آزمایش به نتیجه صحیح نداشت.

یافته های پژوهشگران آلمانی در ژورنال علمی بیماری های عفنوی BMC منتشر شد. آن ها در مقاله خود این گونه نتیجه گیری کردند که:

در کشورهایی که دسترسی محدودی به تست های تشخیصی دارند، سگ های ردیاب از این ظرفیت برخوردار هستند که برای تشخیص گروهی مبتلایان استفاده بشوند. برای درک بهتر محدودیت ها و قابلیت های استفاده از سگ های ردیاب برای بیماری های تنفسی ویروسی به آنالیز های بیشتری احتیاج است.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11160

به "سگ های ردیاب برای غربالگری مبتلایان به کرونا در فرودگاه دبی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ های ردیاب برای غربالگری مبتلایان به کرونا در فرودگاه دبی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید