شکایت از همسایه مزاحم

به گزارش راه ساری، طبق قانون مدنی هر کسی می تواند در ملک خود انواع تصرفات را انجام دهد. اما حقوق اشخاص، حد و مرزی دارد. اعمال حق نباید به گونه ای باشد که موجب ضرر رساندن به دیگران گردد.

شکایت از همسایه مزاحم

در مجتمع های مسکونی گاهی اوقات ممکن است همسایگان با یکدیگر به مشکل بخورند و میان آن ها اختلاف نظر ایجاد گردد. حتی گاهی این دعوا تا جایی پیش می رود که از یکدیگر در دادگاه شکایت می نمایند. در واقع قانون این حق را برای افراد در نظر گرفته تا در صورت وجود مشکل بتوانند به راحتی از همسایه متخلف خود شکایت نمایند. چگونگی شکایت از همسایه که باعث ایجاد مزاحمت شده، در خبرنگاران توضیح داده شده است.

شکایت از همسایه در شورای حل اختلاف

برای طرح شکایت از همسایه مزاحم، علاوه بر دادسرا می توان به شورای حل اختلاف واقع در همان منطقه نیز مراجعه کرد. اما پیش از آن تهیه مدرک و سند در زمینه نوع مزاحمت، مانند صوت، فیلم … و همچنین تهیه استشهادیه از اهالی ساختمان یا محل الزامی است.

در دادخواست علاوه بر درج مشخصات فردی و نشانی دو طرف اختلاف، باید موضوع درخواست و همچنین دلایلی را که بابت آن شکایت شده، ذکر گردد. سپس دادخواست در نوبت رسیدگی قرار می گیرد و با فراخواندن همسایه مزاحم، موضوع خواسته و دلایل ارائه شده، مورد آنالیز قرار می گیرد.

شکایت از همسایه مجرد یا معتاد

شکایت از همسایه مجرد باید دلیل موجه و قانونی داشته باشد چرا که مجرد بودن نمی تواند جرم شناخته گردد.

در مورد نحوه شکایت از همسایه معتاد باید بیان داشت چون دلایل معتبر و قانونی وجود دارد و نوع مزاحمت مشمول مجازات است به راحتی می توان نسبت به آن اقدام کرد.

آیا سر و صدای همسایگان از نظر حقوقی قابل پیگیری است؟

طبق قانون مدنی هر کسی می تواند در ملک خود انواع تصرفات را انجام دهد. اما حقوق اشخاص، حد و مرزی دارد. اعمال حق نباید به گونه ای باشد که موجب ضرر رساندن به دیگران گردد. به طور مثال کسی نمی تواند بگوید طبق قانون، من در آپارتمان خودم می توانم سر و صدا ایجاد کنم و دیگران حق اعتراض ندارند. بنابراین تصرفات و اقداماتی که به حکم عقل و منطق سلب آسایش دیگران است و موجب از بسن رفتن حقوق افراد می گردد، مورد تایید قانون نیست.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با قوانین نگهداری از حیوانت در آپارتمان مطلب قانون نگهداری حیوانات در آپارتمان را مطالعه کنید.

کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8442

به "شکایت از همسایه مزاحم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از همسایه مزاحم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید