صادرات صنایع دستی اصفهان از دستورالعمل بازگشت ارز مستثنی می شود

به گزارش راه ساری، نشست شورای سیاست گذاری توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی اصفهان در راستای حمایت از فعالان گردشگری و صنایع دستی استان برگزار گشت.

صادرات صنایع دستی اصفهان از دستورالعمل بازگشت ارز مستثنی می شود

بهگزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور مالی استانداری امروز 1 مردادماه، در این نشست با اشاره به آثار منفی بیماری کرونا بر فعالان صنایع دستی، گفت: آمارها حاکی است که در سه ماه اول سال 1399، تجارت فرش دستبافت ایران به نسبت مدت مشابه در سال گذشته، 64 درصد کاهش داشته است.

او افزود: با توجه به زمان بر بودن تهیه مواد اولیه، تولید و عرضه محصولات صنایع دستی از یک سو و شیوع بیماری کرونا که حداقل تا یک سال آینده ادامه خواهد داشت، به نظر می رسد برای حمایت از فعالان گردشگری و صنایع دستی استان نیاز به برنامه ریزی جمعی در یک دوره زمانی 3 ساله است.

قاضی عسگر در ادامه با اشاره به طرح های که در خصوص حمایت از فعالان صنایع دستی استان تأکید کرد: با توجه به ضررهای فراوان فعالان صنایع دستی در ایام شیوع بیماری کرونا، با ارسال نامه ای به ریاست جمهوری، درخواست کرده ایم تا صادرات صنایع دستی به ویژه فرش از دستورالعمل بازگشت ارز در قالب طرح ارز نیمایی مستثنی شود، تا از این طریق فعالان صنایع دستی با دغدغه مالی کمتری به فعالیت بپردازند.

چرخ گردشگری و تولید صنایع دستی اصفهان دوباره فعال می شود

فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر شورای سیاست گذاری توسعه گردشگری و صنایع دستی استان نیز با گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه حجم قابل توجهی از فعالان گردشگری و صنایع دستی کشور در استان مستقر هستند، در دو سطح ملی و استانی در سطح وزارتخانه و اداره کل در تلاش هستیم تا شرایط را به منظور فعالیت مجدد فعالان گردشگری و صنایع دستی استان فراهم کنیم.

او افزود: در حال حاضر تسهیلات اشتغال به هر هنرمند 160 میلیون ریال با 12 درصد سود بانکی، پرداخت می شود، البته اعتقاد داریم این مبلغ کافی نیست، لذا باید تلاش کنیم تا به هر شکل ممکن چرخ گردشگری و تولید صنایع دستی اصفهان دوباره فعال شود.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کانادا: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10631

به "صادرات صنایع دستی اصفهان از دستورالعمل بازگشت ارز مستثنی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات صنایع دستی اصفهان از دستورالعمل بازگشت ارز مستثنی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید