صدا، دوربین، حرکت بیمارستان

به گزارش راه ساری، روایت آدم های بحران و تصاویری که مستندسازان در روزهای کرونایی ضبط می نمایند، یکی از کارهای ضروری در این ایام است.

صدا، دوربین، حرکت بیمارستان

گروه فرهنگ و هنر: مجموعه های مستندسازی نیز این روزها مشغول رقم زدن این اتفاق مهم هستند. گروه مستند روایت فتح، موسسه سفیر و مستندسازان آزاد دوربین خود را روی سوژه های کرونایی متمرکز نموده اند.

از ایثار نیروهای بهداشتی و کادر درمانی تا بازنمایی کاستی ها، نمایش کوشش های بخش های مختلف مردم و گروه های جهادی تنها بخشی از سوژه هایی است که مستند سازان سراغ آنها رفته اند. بتازگی اما شهنام صفاجو، مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از کوشش های این مرکز برای پرداختن به سوژه های کرونایی اطلاع داد. صفاجو در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها گفته نموده است: در حوزه مستند یکی از مهم ترین پروژه ها با عنوان تنگناست که توسط 2 کارگردان، جواد یقموری و مهدی امینی در بیمارستان کامکار قم کلید خورد. از آنجا که قم قلب و نقطه شروع کرونا در ایران است، این مستند کوشش کادر درمانی را به تصویر کشیده است.

وی دیگر پروژه در حال فراوری این حوزه را به همت حامد شکیبانیا بیان کرد و گفت: این تهیه نماینده مطرح سینمای مستند نیز تیمی را تشکیل داده که در بیمارستان های مسیح دانشوری، امام خمینی(ره) و سینا مشغول کار هستند و با پروژه هایی تحت عنوان در خط مقدم را فراوری می نماید و فعلا در مرحله فیلمبرداری است. مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اضافه کرد: هاشم مسعودی و محسن جهانی نیز در حال تهیه پروژه خاصی در بیمارستان امام رضای شهر مشهد هستند.

صفاجو با بیان اینکه 2 مستند با نگاه متفاوت نیز درباره کرونا در حال تهیه است، گفت: محمد کیاسالار به یاری بعضی پزشک ها و پرستاران بیمارستان های دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران از آنها خواسته تصاویر خاص در این حوزه را با موبایل خود ضبط نمایند که ایده محوری آن بحث سوگ است و اینکه بستگان بیماران مانند گذشته نمی توانند سوگواری انجام دهند. به گفته صفاجو، میثم شاه بابایی، لیلا امینی، الهام اسحاقی، مسعود زارعیان و جابر مطهری زاده از دیگر مستندسازان فعال در این روزها هستند.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8664

به "صدا، دوربین، حرکت بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدا، دوربین، حرکت بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید