طهماسبی: پیشرفت علم و فناوری مسیرمقابله با تحریم است

به گزارش راه ساری، معاون پژوهش فناوری دانشگاه صدا و سیما گفت: پیشرفت علم و فناوری تنها مسیری است که می تواند ایران را در مقابل تهدیدها و تحریم های دشمن محافظت نموده و باعث ارتقای صندلی علمی کشور گردد.

طهماسبی: پیشرفت علم و فناوری مسیرمقابله با تحریم است

علی طهماسبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به اینکه پیشرفت علمی می تواند تنها راستا مبارزه با تهدیدها و تحریم های دشمن باشد گفت: در حال حاضر در درون کشور فراوری علم و به معنای واقعی کلمه اتفاق نمی افتد این در حالی است که باید فراوریات علمی در حوزه صنعت وارد شده و بتواند اقتصاد کشور را متحول کند، در واقع باید با سرمایه گذاری در حوزه ارتباط صنایع با مراکز علمی راستا حرکت کشور را در راستای اقتصاد مقاومتی قرار دهیم تا بتوانیم با رونق فراوری از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.

دانشگاه ها باید به عنوان کارفرمایان صنعتگران قرار گیرند

وی اضافه نمود: یکی از راهکارهایی که می توان در حوزه تحول اساسی در اقتصاد پیشنهاد کرد این است که دانشگاه ها به عنوان کارفرمایان صنعتگران قرار گیرند و با ارائه راهکارهای علمی در حوزه فراوریات محصولات و همچنین فراوری علم جریان ساز اقتصاد کشور را دچار تحول کند.

نیروی انسانی متخصص و نخبه می تواند هر کشوری را در راستا رشد قرار دهد

طهماسبی توضیح داد: یکی از ویژگی هایی که کشور ما دارد وجود نیروی انسانی متخصص و نخبه است که می تواند هر کشوری را در راستا رشد قرار دهد. اگر همه نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی از نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه و وظایف اصلی شان یاری بگیرند بدون شک راستا پیشرفت علم و فناوری و حتی حوزه های مختلف اجتماعی و مالی در مدت زمان کوتاه تری به عنوان یک میان برد می تواند یاری کند، این در حالی است که باید به موضوع مدرک گرایی در نسل جدید دانشگاهی توجه گردد زیرا داشتن تخصص و مهارت کافی مهمتر از داشتن مدرک بالای دانشگاهی است.

دانشگاه ها در حل مسائل کشور گام بردارند

معاون پژوهش فناوری دانشگاه صدا و سیما گفت: من معتقدم باید براساس اسناد بالادستی به وسیله آزاداندیشی که مورد تایید مقام رهبری است دانشگاه ها در حل مسائل کشور گام بردارند.

انتهای پیغام/

iraniro.ir: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7498

به "طهماسبی: پیشرفت علم و فناوری مسیرمقابله با تحریم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طهماسبی: پیشرفت علم و فناوری مسیرمقابله با تحریم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید