ظریف: با همکاری بیشتر ترانزیتی بعد از جنگ قره باغ زمینه صلح پایدار فراهم گردد

به گزارش راه ساری، وزیر امور خارجه کشورمان در ایستگاه پایانی سفر اخیر منطقه ای خود وارد نخجوان شد و ابراز امیدواری کرد با همکاری و هماهنگی بیشتر ترانزیتی بعد از جنگ قره باغ زمینه یک صلح پایدار فراهم گردد.

ظریف: با همکاری بیشتر ترانزیتی بعد از جنگ قره باغ زمینه صلح پایدار فراهم گردد

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به نخجوان گفت: در خاتمه سفری که به پنچ کشور منطقه داشتیم، قسمت آخر سفر را به نخجوان آمدیم تا در خصوص امکانات ترانزیتی و همکاری در منطقه بعد از جنگ قره باغ یک آنالیز اینجا داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه نمود: انشاالله با همکاری کشورهای منطقه این امکان برای جمهوری اسلامی و سایر کشورهای منطقه فراهم گردد که در جهت همکاری و هماهنگی بیشتر ترانزیتی بعد از این جنگ تاسف بار بتوانند همکاری نمایند تا زمینه یک صلح پایدار را در منطقه فراهم نمایند.

ظریف قبل از نخجوان به کشورهای آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه سفر نموده و با مقامات این کشورها گفت وگو نموده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ملاقات و تبادل نظری ظریف با رئیس مجلس عالی نخجوان

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مرحله از سفر خود به منطقه، ظهر امروز با حضور در جمهوری خود مختار نخجوان با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان ملاقات و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از شروع سفر منطقه ای خود از باکو و خاتمه آن در جمهوری خودمختار نخجوان، از آزاد سازی اراضی اشغالی بعنوان تحولی یاد کرد که اگرچه انسان هایی در این ارتباط جان خود را از دست دادند اما آزاد سازی آن موجب خرسندی جمهوری اسلامی ایران است و درعین حال ضروری است با استفاده از فرصت پیش آمده برای همکاری های منطقه ای، از وقوع مجدد چنین در گیری هایی در آینده پیشگیری کرد.

ظریف با تشریح سفر منطقه ای خود و تبادل نظرهای اجرا شده و همچنین دیدگاه های مقامات کشورهای مذکور، از استقبال عمومی از همکاری منطقه ای سخن گفت و اهمیت آن خصوصا در حوزه برقراری اتصالات حمل و نقل در منطقه و جهتهای ترانزیتی بویژه نقش مهم نخجوان در این ارتباط را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و نخجوان از سوی واصف طالب اف همکاری های پارلمانی فی مابین را مورد تاکید قرار داد.

واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان نیز در این ملاقات با ارائه گزارشی از شرایط همکاری های نخجوان با کشورمان در حوزه تبادلات تجاری و برق و در موضوعات فرهنگی بویژه زبان فارسی، آمادگی نخجوان در حوزه های راه آهن و ترانزیت، راه ها، گمرکات و امکانات فراهم شده برای پذیرش کالاهای ترانزیتی با هدف توسعه همکاری های منطقه را مورد تاکید قرار داد.

مسائل محیط زیست ارس، رسیدگی به امور ایرانیان مقیم و کرسی زبان فارسی در دانشگاه دولتی نخجوان از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر در این ملاقات بود.

ظریف در این ملاقات از واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان به دلیل ترجمه کتاب دیپلماسی چند جانبه ایشان به زبان آذری و تدریس آن در دانشگاه دولتی نخجوان تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13371

به "ظریف: با همکاری بیشتر ترانزیتی بعد از جنگ قره باغ زمینه صلح پایدار فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: با همکاری بیشتر ترانزیتی بعد از جنگ قره باغ زمینه صلح پایدار فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید