ظریف با وزرای خارجه کویت و افغانستان ملاقات کرد، عکس

به گزارش راه ساری، وزرای امور خارجه ایران و کویت در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا ملاقات کردند.

ظریف با وزرای خارجه کویت و افغانستان ملاقات کرد، عکس

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز با وزیر امور خارجه کویت در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار کرد.

در دیدار دکتر ظریف با وزیر خارجه کویت، دو طرف در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه ای گفتگو کردند.

آنالیز آخرین شرایط یمن، عراق، سوریه، لیبی از دیگر موضوعات مورد مذاکره و گفتگو در این دیدار بود.

همچین در ادامه دیداری امروز وزیرخارجه با همتای افغانستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، دکتر ظریف با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان ، بر ضرورت همکاری همه جریانهای سیاسی داخل افغانستان در بازگرداندن امنیت با ثبات به این کشور تاکید نمود.

دکتر ظریف بعلاوه آمادگی برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مالی دوکشور را خاطرنشان کرد.

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان هم در این دیدار ضمن ابلاغ پیغام تشکر دولت افغانستان بابت ارسال کمکهای درمانی و بهداشتی و محموله های اکسیژن ، با توجه به نامساعد بودن شرایط کرونا، خواهان تدوام مساعدتها گشت.

وزیر امور خارجه افغانستان در ادامه به تشریح آخرین شرایط امنیتی افغانستان پرداخته و آمادگی خود را جهت هماهنگی با طرف ایرانی بویژه در خصوص شرایط امنیتی منطقه ها مرزی و برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مشترک مالی خاطرنشان کرد.

وزیر امور خارجه که از روز پنج شنبه به ترکیه رفته است، ظهر امروز در مجتمع دیپلماسی آنتالیا سخنرانی و با همتای تاجیک خود هم دیدار کرد.

ظریف دیروز هم با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خورخه ارئاسا وزیر امور خارجه ونزوئلا، رادمان وزیر خارجه کرواسی و حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

وی روز پنجشنبه با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و صلاح الدین ربانی وزیر خارجه اسبق افغانستان و از رهبران جمعیت اسلامی این کشور دیدار نموده بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14254

به "ظریف با وزرای خارجه کویت و افغانستان ملاقات کرد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف با وزرای خارجه کویت و افغانستان ملاقات کرد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید