فناوری فراوری مواد اولیه ساخت ماسک و البسه بیمارستانی

به گزارش راه ساری، رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان گفت:ایران به فناوری فراوری مواد اولیه ساخت ماسک و البسه بیمارستانی دست یافت.

فناوری فراوری مواد اولیه ساخت ماسک و البسه بیمارستانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما ، عیسی انوشا با اعلام این خبر گفت: نخستین بار در ایران به دانش و فناوری فراوری ماده اولیه مورد استفاده در فراوری ماسک و انواع البسه های بیمارستانی با نام علمی لومت دست یافته ایم.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه مصرف این ماده اولیه در دوران کرونا افزایش یافته است، اضافه نمود: این ماده اولیه علاوه بر ماسک و البسه بیمارستانی در فراوری کالای خواب، لوازم خانگی و ریسندگی با نخ ظریف کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز این ماده اولیه به وسیله واردات و از خارج تامین می شد، گفت: فراوری نیمه صنعتی این محصول مهم، کاربردی و راهبردی پلیمری را شروع نموده ایم و به زودی فراوری آن در مقیاس صنعتی شروع خواهد شد.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان میزان احتیاج کشور به این ماده اولیه را سالانه 30 تا 40 هزار تُن گفت و اضافه نمود: با راه اندازی خطوط فراوری صنعتی این ماده، کل احتیاج کشور به این مواد در داخل تامین شده است و دیگر احتیاجی به واردات این ماده اولیه نخواهد بود.

انوشا گفت: ارزش اضافه نموده این ماده اولیه 40 درصد است و درصورت تامین احتیاج داخل، این ماده با ارزش اضافه نموده بیشتر درسبد محصولات صادراتی قرارخواهد گرفت.

لازم به ذکر است؛ محصول پلی اتیلن ترفتالات با نقطه ذوب پایین (LOW MELT-PET) نوعی از پلیمر است که کاربرد فراوانی در فراوری ماسک پزشکی، لباس یک بار مصرف بیمارستانی، پارچه یک بار مصرف حمل و نقل و پوشک نوزاد و کالا های خواب دارد.

این محصول پلیمری که دارای چهار گرید بوده دارای کاربرد های متنوعی است و جزو باارزش ترین محصولات پتروشیمی به حساب می آید. مطابق با برنامه زمان بندی تعریف شده، به زودی پتروشیمی شهید تندگویان، علاوه بر فراوری صنعتی و تجاری (LOW MELT-PET)، فراوری محصولات جدید دیگری همچون گرید های زیست تخریب پذیر، گرید PET G بسته بندی با شفافیت و دوام بالا، فراوری کاتالیست هایی بر پایه آنتی مواد مورد استفاده در واحد های فراوری پلی اتیلن ترفتالات PET را شروع خواهد نمود.

پیش از این نیز شرکت پتروشیمی شهید تندگویان پیروز به فراوری گرید های مختلف PET از جمله فراوری صنعتی گرید چادر مشکی و گرید نخ تایر شده است.

پتروشیمی شهید تندگویان عظیم ترین و تنها فراوریکننده محصول PET در صنعت پتروشیمی کشور است که ظرفیت فراوری سالانه آن بیش از یک میلیون و 587 هزار تن محصول متنوع از جمله گرید های مختلف PET است. صدا وتصویر دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12207

به "فناوری فراوری مواد اولیه ساخت ماسک و البسه بیمارستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری فراوری مواد اولیه ساخت ماسک و البسه بیمارستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید