لزوم توجه به سالمندان در بودجه 1400 و سند هفتم توسعه

به گزارش راه ساری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم توجه به موضوع سالمندان در بودجه 1400 و سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه تاکید کرد.

لزوم توجه به سالمندان در بودجه 1400 و سند هفتم توسعه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، محمد شریعتمداری امروز سه شنبه در حاشیه دهمین جلسه شورای ملی سالمندان افزود: در آستانه بررسی لایحه بودجه سال 1400 در هیات وزیران و تهیه سند برنامه پنج ساله هفتم توسعه قرار داریم و یکی از موضوع های مهم که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث سالمندان است.

وی با بیان اینکه سالمندان 10 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند، گفت: سالمندان عصاره ملت و آینده طبقه میانسال و جوان کشور به حساب می آیند و توجه به آنها به لحاظ حقوقی و قانونی از جمله موارد مهم و ضروری تشکیل جلسه شورای ملی سالمندان است.

وزیر تعاون گفت: تکلیف قانونی برای تدوین سند ملی 10 سال گذشته وجود داشت، اما انجام نشده بود و اکنون با اخذ نظر سازمانها و دستگاه های اجرایی به عنوان نقشه راه در عرصه های معیشت، سلامت و رفاه سالمندان تصویب و پس از تایید سازمان برنامه و بودجه به وزارت تعاون ابلاغ شد.

وی افزود: امروز در جلسه دبیرخانه، شورا مکلف شد ظرف سه ماه چارچوب لایحه قانونی جامع سالمندان را تهیه و پس از تایید هیات وزیران به مجلس ارایه کند.

براساس این گزارش، رییس سازمان بهزیستی هم از دو برابر شدن جمعیت سالمندی کشور در 20 سال آینده خبر داد و افزود: این در حالی است که دوبرابری جمعیت در بسیاری از کشورها ظرف یکصد سال اتفاق می افتد از این رو باید آمادگی های لازم را داشت.

وحید قبادی دانا یادآور شد: طبق بند هفت سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب اسلامی در موضوع ضرورت تکریم سالمندان و استفاده از تجارب آنان برای جامعه، باید در کنار موضوع سلامت سالمندان، رفاه، توانمندسازی و منزلت اجتماعی آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حضور سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، این ظرفیت را فراهم کرده تا بودجه لازم نیز در بودجه سنواتی و برنامه توسعه فراهم شود.

به گزارش ایرنا ، به گفته قبادی دانا، پنجره جمعیتی از سال 1385 تا 1425 به روی ما باز است و دوسوم جمعیت در سنین 15 تا 60 سال قرار دارند و زمینه جهش تولید و اقتصاد فراهم است و باید از آن استفاده شود.

->

آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12191

به "لزوم توجه به سالمندان در بودجه 1400 و سند هفتم توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه به سالمندان در بودجه 1400 و سند هفتم توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید