محیط زیست کردستان مجوز رهاسازی اردک ماهی را در تالاب بین المللی زریوار صادر نکرده است

به گزارش راه ساری، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با تأیید اینکه اردک ماهی، مهاجم و معضلی برای اکوسیستم زریبار است، گفت: بدون اخذ مجوز زیست محیطی این گونه ماهی در تالاب زریوار(زریبار) رها شده است.

محیط زیست کردستان مجوز رهاسازی اردک ماهی را در تالاب بین المللی زریوار صادر نکرده است

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، شهاب محمدی اضافه کرد: گوشت اردک ماهی در بین ماهیان موجود از قیمت بالاتری برخوردار است و یکی از دلایل رهاسازی این گونه در این تالاب می تواند منفعت اقتصادی برخی افراد باشد.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم با برنامه ای علمی-عملی و با همکاری اساتید دانشگاه، بهترین و مؤثرترین راه را برای حذف و کنترل این گونه غیربومی تهیه و در دریاچه تالاب اجرایی کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان هم در در ادامه گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در گذشته، گونه های آبزی بویژه ماهی بومی زیادی در تالاب زریوار(زریبار) وجود داشت، گفت: در حال حاضر گونه ماهی بومی در این تالاب باقی نمانده و طی این سال ها صید یا طعمه گونه های دیگر شده اند.

ابراهیم همت بلند با اشاره به اینکه وجود گونه های غیربومی در هر زیستگاهی اثر منفی دارند، تاکید کرد: اردک ماهی گونه غیر بومی است که قبلاً در این تالاب مشاهده نشده و احتمالاً از سه سال پیش در این تالاب رها شده باشد.

وی اضافه کرد: زمانی که گونه جدیدی وارد زیستگاهی می شود بدلیل تکمیل نشدن زنجیره غذایی و دشمن طبیعی امکان تکثیر بیش از حد طبیعی آن وجود دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مریوان حذف اردک ماهی در زیستگاه زریبار را اقدامی بسیار سخت دانست و گفت: این گونه بیشتر در قسمت های بیرونی و محدوده تالابی زریبار مشاهده می شود.

همت بلند یادآور شد: گوشت این گونه ماهی در بین مردم این شهرستان و گردشگران خارجی و داخلی طرفداران زیادی دارد و این مسأله هم حذف آن را مشکل کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13213

به "محیط زیست کردستان مجوز رهاسازی اردک ماهی را در تالاب بین المللی زریوار صادر نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محیط زیست کردستان مجوز رهاسازی اردک ماهی را در تالاب بین المللی زریوار صادر نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید