معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان نمود؛ شبکه افکارسنجی، نبض تپنده دانشگاه

به گزارش راه ساری، غفاری گفت: شبکه افکارسنجی دانشگاه های ایران با خوانش دقیق دنیا ذهنی کنشگران و ذائقه ها مانند نبض دانشگاه برای ما عیان می گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان نمود؛ شبکه افکارسنجی، نبض تپنده دانشگاه

به گزارش ، غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به کوشش های بی وقفه دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی در راستای تکوین شبکه افکارسنجی، اولین گام برای سیاست گذاری و برنامه ریزی در هر زمینه ای را به ویژه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، مسئله شناسی و شناخت دقیق و همه جانبه از میدان و پهنه عمل دانست. وی تنوع و تکثر موجود در فضای دانشگاهی را عاملی ضروری برای تشکیل این شبکه قلمداد کرد و اضافه نمود: تکوین این شبکه مدیران و کارشناسان را با مجموعه ای غنی از داده های عینی روبرو می نماید که تسهیل گر سیاست گذاری و برنامه ریزی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم فهم توامان دنیا عینی و ذهنی را برای هر گونه مداخله و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی ضروری دانست و اضافه نمود: کار ویژه شبکه افکارسنجی دانشگاه های ایران، خوانش دقیق دنیا ذهنی کنشگران، افکار، ذائقه ها و نگرش های آنان در زیست دنیا دانشگاه است، گویی نبض دانشگاه برای ما عیان می گردد و می تواند ما را در احتیاجسنجی و شناخت میدان دانشگاه و روندشناسی تغییرات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه توانمند و بی احتیاج کند.

در ادامه مراسم پارساپور مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی بیان نمود: شبکه افکارسنجی دانشجویان ایران (شادا) در راستای سیاست گذاری و برنامه ریزی مبتنی بر دانش و پژوهش تاسیس شده است که با درک ضرورت پایش و رصد دانشگاه های ایران و دسترسی به داده های عینی، دقیق و متقن از فضای دانشگاهی کشور تکوین یافته است. وی با بیان این خبر اضافه نمود: این شبکه می تواند با استفاده از ظرفیت 130 دانشگاه زیر مجموعه، گامی مؤثر در جهت شناخت نگرش ها و باور های دانشجویان بر دارد که از ماحصل آن می توان برای شناسایی نگرش ها و روندپژوهی تغییرات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور بهره برد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی در ادامه صداقت، پیگیری، علم و آگاهی کارشناسان فرهنگی را پشتوانه اصلی شبکه افکارسنجی دانستند که با همکاری و هم افزایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ثمر نشسته است.

همچنین در این نشست حاجیانی معاون هماهنگی و برنامه ریزی مرکز استراتژیک ریاست جمهوری بر لزوم شکل گیری چنین شبکه ای برای دریافت اطلاعات و داده هایی دقیق که مبتنی بر وضعیت واقعی جامعه است تاکید نمود و اضافه نمود: شکل گیری شبکه افکارسنجی می تواند به عنوان حلقه رابط و واسطه بین تصمیم گیری در عرصه های سازمانی و شناسایی افکار، نگرش ها و احتیاج های افراد جامعه بویژه دانشجویان نقش آفرینی کند.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1140

به "معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان نمود؛ شبکه افکارسنجی، نبض تپنده دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان نمود؛ شبکه افکارسنجی، نبض تپنده دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید