مقاله: با انواع بلوک های بتنی آشنا شوید

به گزارش راه ساری، بلوک های متراکم بتنی از سیمان، شن، ماسه و سنگ تشکیل شده اند. خواص متمایز آن ها در نوع استقامت و سختی، استفاده از آن ها را به راه حلی مناسب و مقرون به صرفه برای ساخت دیوارهای اصلی ساختمان که متحمل بار اصلی ساختمان می باشند، تبدیل کرده است.

مقاله: با انواع بلوک های بتنی آشنا شوید

تولید این نوع بلوک در حجم بیشتر اما با مقاومت کمتر نسبت به بلوک های متراکم صورت می گیرد. بلوک های سبک وزن در هر دو دیوار داخلی و خارجی که فشار روی آن ها تقریبا بیشتر است و به عنوان بلوک های پرکننده در کفپوش های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند. مزیت این نوع بلوک ها نسبت به بلوک های متراکم به نوع ترکیبات استفاده شده با درجه عایق بندی بالا و وزن سبک آن ها بر می شود.

سپس قبل از مخلوط شدن با سیمان، آهک و مقدار کمی پودر آلومینیوم سولفات گرما داده می شود. آلومینیوم سولفات با آهک واکنش نشان داده و حباب های هیدروژنی ایجاد می کند. با ریختن این مخلوط درون قالب، هیدروژن پخش شده و جایگزین هوا می شود. وقتی ترکیب یکدست شد، به سایز استاندارد بلوک ها برش داده می شود و به اتوکلاو، جایی که فشار حرارتی برای ایجاد استقامت وجود دارد، منتقل می شود.

این بلوک ها به واسطه مصالح خود در اجرای ساختارهای دوگانه و عملکرد عایق بندی نسبت به سایر بلوک ها برتری دارند. با وجود محدودیت در کاربرد ساختاری در سازه های کم ارتفاع، بلوک های بتنی اسفنجی می توانند عملکرد ساختاری مشابه با بلوک های متراکم و سبک وزن داشته باشند. بلوک ها از سیمان، آهک، شن و ماسه، خاکستر حاصل از سوخت و آب تشکیل شده اند. خاکستر حاصل از سوخت با شن، ماسه و آب ترکیب شده و دوغاب را تشکیل می دهد.

منبع مقاله: مقاله: با انواع بلوک های بتنی آشنا شوید

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8636

به "مقاله: با انواع بلوک های بتنی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: با انواع بلوک های بتنی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید