ممبینی: سرمربی تیم ملی باید تجربه خوبی در مربیگری داشته باشد، تصمیمی درباره لغو میزبانی در بازی های ملی گرفته نشده است

به گزارش راه ساری، هدایت ممبینی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال معتقد است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باید تجربه خوبی در مربیگری داشته باشد.

ممبینی: سرمربی تیم ملی باید تجربه خوبی در مربیگری داشته باشد، تصمیمی درباره لغو میزبانی در بازی های ملی گرفته نشده است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، هدایت ممبینی در حاشیه کلاس دانش افزایی داوران لیگ برتر فوتبال گفت: با مواردی که در نیم فصل اول شاهد بودیم، نیاز دیدیم که داوران در یک کلاس چند روزه دور هم جمع شوند تا اشتباهات و نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی و آمادگی جسمانی شان را تست کنیم.

وی ادامه داد: اگر بفهمیم کدام داوران آمادگی بیشتری دارند، از آنها بیشتر استفاده می کنیم و نیز آمادگی بقیه داوران را بالاتر می بریم. دو جلسه درباره روانشناسی داریم که ان شاءالله با گوشزد کردن موارد و مسائل نیم فصل اول، شاهد اشتباهات کمتری در نیم فصل دوم باشیم.

رئیس کمیته داوران درباره گلایه داوران از نامؤثر بودن جرایم کمیته انضباطی شرح داد: در برخی موارد با این موضوع موافقم. در جهان، همه از فوتبال لذت می برند و در فوتبال ما، برخی مسائل انضباطی رعایت نمی گردد. گاهی در میادین بین المللی، اعتراض بازیکنان ما به داور باعث شده است که موقعیت های خوبی را از دست بدهیم. این موضوع باید فرهنگ سازی گردد و موارد انضباطی به تنهایی نمی تواند به ساختار انضباطی باشگاه های ما کمک کند.

ممبینی با بیان اینکه بازیکنان باید به باشگاه های خود، تعهدات انضباطی بدهند، گفت: باشگاه ها باید این موضوع را در قراردادهای بازیکنان مدنظر قرار دهند و همان طور که باشگاه وظایفی در قبال بازیکنان دارد، آنها هم وظایفی در قبال هواداران و جامعه فوتبال دارند و باید تعهد اخلاقی داشته باشند. در این صورت می توانیم فوتبالی پیروز، کم تنش و زیبا داشته باشیم. شاید کمیته انضباطی هم محدودیت هایی دارد و می خواهد با جرایم سنگین تر، باشگاه ها متضرر نشوند.

وی درباره زمان اعلام نام سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران و اینکه گزینه اصلی این سمت، ایرانی است یا خارجی، بیان نمود: نمی توانم زمان مشخصی را اعلام کنم. در آخرین جمع بندی اعضای هیئت رئیسه، نظرات به سوی مربی داخلی آمده است. یکی به خاطر اینکه برای مربیان خارجی ما از جمله ویلموتس، مسائلی پیش آمد و آنها رفتند. پس استفاده دوباره از مربیان خارجی ریسک است و نباید از یک سوراخ، چند بار گزیده شویم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون چند گزینه داخلی دارد که در رسانه ها مطرح شده اند، گفت: اعتقاد دارم سرمربی تیم ملی علاوه بر داشتن کاراکتر، باید تجربه خوبی در مربیگری داشته باشد. در تیم ملی پس از کی روش، خلائی ایجاد شده است و انتخاب فدراسیون باید به گونه ای باشد که مرحله انتخابی جام جهانی 2022 را به خوبی پشت سر بگذاریم و به دوره اما و اگرها برنگردیم.

ممبینی در واکنش به اینکه گفته می گردد AFC به این دلیل اجازه حضور تیم های خارجی در ایران را نمی دهد که کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا با اعزام داور به ایران مخالفت کرده است، گفت: نمی توانیم روی اظهارات رسانه ها تأکید کنیم، چون اخبار آنها شاید درست باشد یا نباشد. ما باید منتظر گزارش های AFC باشیم و دلایل تصمیمات این کنفدراسیون را ببینیم.

وی درباره محرومیت تیم ملی ایران از میزبانی از سایر تیم های ملی شرح داد: این تصمیم فعلاً درباره باشگاه ها گرفته شده است و امیدواریم با دیپلماسی ورزشی، این مشکل حل گردد. درباره بازی های ملی، تصمیمی گرفته نشده است و امیدارم با دیپلماسی و ارتباطات و البته امنیتی که داریم، مسئله ای ایجاد نگردد.

رئیس کمیته داوران با بیان اینکه مسائل بین المللی باید با طمانینه و منطق حل گردد، گفت: نباید تصمیمات احساسی گرفته گردد، چون جامعه ما به فوتبال علاقه مند است و تبعات آن در جامعه دیده می گردد. امنیت در کشور ما برقرار است و مسابقات در سلامت کامل برگزار می گردد. این موضوع را باید با دیپلماسی حل کنیم و بدانیم اظهارنظرهای احساسی نمی تواند گره گشا باشد. تصمیمات احساسی شاید جامعه را با التهاب بیشتری عجین کند.

ممبینی در این باره که گفته می گردد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال روی انتخاب علی دایی اتفاق نظر دارند، گفت: هنوز تصمیم جمعی گرفته نشده است. دایی یکی از گزینه ها و کاراکترهای خوب فوتبال ماست و می تواند شانس زیادی داشته باشد. ما باید اینقدر مربیان خودمان را ارتقا و آموزش دهیم که همیشه چند مربی داخلی در میان گزینه های سرمربیگری تیم ملی داشته باشیم. ما برخی اوقات به مربیان داخلی ایراد می گیریم. شاید بخشی از آن به فدراسیون فوتبال برمی گردد که نتوانسته است مربیان داخلی را آموزش دهد. الان این کار به خوبی انجام می گردد و امیدوارم اینقدر مربیان خوب داخلی تربیت کنیم که ورود مربیان خارجی کمتر گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7626

به "ممبینی: سرمربی تیم ملی باید تجربه خوبی در مربیگری داشته باشد، تصمیمی درباره لغو میزبانی در بازی های ملی گرفته نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممبینی: سرمربی تیم ملی باید تجربه خوبی در مربیگری داشته باشد، تصمیمی درباره لغو میزبانی در بازی های ملی گرفته نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید