موزه دخانیات فردا بازگشایی می گردد

به گزارش راه ساری، شهردار منطقه 11 تهران گفت: به مناسبت شروع هفته تهران موزه دخانیات تهران فردا آدینه 12 مهر با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران وجمعی از مدیران شهری و شرکت دخانیات بازگشایی خواهد شد.

موزه دخانیات فردا بازگشایی می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، نصراله آبادیان در این باره اضافه نمود: با فرا رسیدن هفته تهران برنامه های متنوعی در مورد تاریخ ، هویت ، معماری ، فرهنگ ، آداب و رسوم شهر تهران در دست اجراست.

آبادیان با بیان این که خرداد ماه سال جاری با انعقاد تفاهم نامه ای فی مابین شهرداری منطقه 11 و شرکت دخانیات مقرر شد موزه دخانیات به روی عموم مردم بازگشایی گردد؛ ادامه داد: به همین دلیل و در نخستین روز از هفته تهران ، روز آدینه 12 مهر این موزه با بیش از 300 اثر میراثی و ارزشمند افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از افتتاح مرکز اسناد احتساب الملک نخستین شهردار تهران در روز 12 مهر اطلاع داد و گفت: رونمایی از حکم انتصاب محمد تقی خان ملقب به احتساب الملک به عنوان والی طهران در زمان قاجار به همراه دیگر اسناد وی و عکس هایی که محسن مقدم 90 سال پیش از شهر تهران گرفته؛ در محل خانه موزه مقدم رونمایی خواهد شد.

شهردار منطقه 11 همچنین در مورد دیگر برنامه های هفته تهران گفت: افتتاح خانه مینایی با عنوان روایت خانه خیابان ولی عصر (عج) ، تقدیر از احیاء کنندگان خانه های تاریخی و واجد ارزش معماری ، بازدید رایگان شهروندان از موزه های منطقه، تهیه و فراوری قصه های تهران ، شاهنامه خوانی در چند کافه واقع در پهنه رودکی به همراه دیگر برنامه های فرهنگی از جمله اقداماتی است که طی هفته آینده به مناسبت هفته تهران انجام خواهد شد.

موزه دخانیات ایران با قدمتی بیش از 80 سال دربرگیرنده اطلاعات تاریخی از حدود یکصد و بیست سال پیش است. در این موزه بیش از 300 اثر با ارزش تاریخی از اسناد قدیمی، کاپ های قهرمانی و تجهیزات و ادوات قدیمی ساخت دخان موجود است.

بازدید از موزه دخانیات در هفته تهران 12 تا 18 مهر همه روزه از ساعت 10تا 12 برای علاقمندان امکان پذیر است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5579

به "موزه دخانیات فردا بازگشایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه دخانیات فردا بازگشایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید