موزه دفاع مقدس پیشرفته ترین سازه در غرب آسیاست

به گزارش راه ساری، معاون امور موزه داری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این سازه 24هکتاری را جدی ترین در جهان و پیشرفته ترین در غرب آسیا معرفی کرد.

موزه دفاع مقدس پیشرفته ترین سازه در غرب آسیاست

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، امیر محمدخانی در رابطه با معماری موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار کرد: موزه ها در فضای کرونایی آسیب جدی خوردند چراکه مخاطبین امکان حضور در این فضا ها را کمتر داشتند.

وی با اشاره به امکان بازدید مجازی از این موزه ها گفت: بازدید کاملا مسدود نیست و ما در دوره قبلی قرنطینه بر اساس پروتکل های جهانی، از مردم استقبال می کردیم.

محمدخانی موزه ها را بعنوان یکی از جدی ترین روش های آموزش همگانی خواند و اضافه کرد: موزه در سبد خانوار سایر کشور ها حضور دارد و خانواده ها در جهان به شکل جدی وارد موزه ها می شوند.

وی در عین حال از عدم استقرار موزه های ایرانی در صندلی اصیل خود سخن گفت و اضافه کرد: موزه ها به اندازه مدارس در بعد آموزش اجتماعی تدارک دیده می شوند و عملا وقتی موزه ای تعطیل می گردد، یک پای آموزش همگانی در جهان می لنگد.

* موزه دفاع مقدس جدی ترین سازه در جهانست

محمدخانی زنده بودن شهر ها را به زنده بودن موزه ها گره زد و اضافه کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشرفته ترین موزه غرب آسیاست و نزدیک 24 هکتار فضای این موزه بوده و یکی از جدی ترین ساختار های موزه ای جهان را در تهران داریم.

وی ادامه داد: شهر اساسا کالبدی بی جان است و المان ها به شهر هویت می بخشند و حوزه طراحی شهری آن را بعنوان خاطرات جمعی نام می برند. در این راستا در شهر محل هایی برای ایجاد خاطرات جمعی وجود دارد که نقاط هویت ساز شهر بوده و به کالبد بی جان شهر روح می دمد.

محمدخانی اظهار داشت: در شهر های مختلف جهان برای دمیدن این روح از گذشته و افتخارات خود استفاده می نمایند و خاطرات جمعی پدید می آورند. در این راستا در فرانسه که همیشه ارتشی متجاوز بوده، موزه ای وجود دارد که کاملا ارتش این کشور را تطهیر می نماید که قبر ناپلئون را در بر دارد. فرانسه به مردم خود می گوید اگر این کار ها را نمی کردیم، یکسری آدم خور ما را تهدید می کردند.

وی اضافه کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر در سال از این موزه دیدن می نمایند که عموما فرانسوی زبان هستند و می آیند تا به گذشته غیر قابل افتخار خود که سرشار از قتل و غارت است، افتخار نمایند.

محمدخانی با اشاره به اینکه این موزه تاریخ را تحریف نموده، گفت: امروز هر اتوبوس یا تاکسی در مسکو سوار شوید، پرچم پیروزی مسکو را برابر آلمان نازی نسب نموده است و هنوز نسل امروز مردم مسکو به این گذشته افتخار می نمایند.

تور کیش: سفری هیجان انگیز به مروارید خلیج فارس

مجله سایه: گلچینی از بهترین های وب

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10733

به "موزه دفاع مقدس پیشرفته ترین سازه در غرب آسیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه دفاع مقدس پیشرفته ترین سازه در غرب آسیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید