موضوعات سخنرانی سالانه ترامپ؛ از تاکید بر سرانجام مداخلات نظامی تا برکناری مادورو

به گزارش راه ساری، یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی چند روز دیگر خود موسوم به سخنرانی وضعیت کشور بر تمایلش بر سرانجام دادن به حضور آمریکا در جنگ های خارجی تاکید خواهد نمود.

موضوعات سخنرانی سالانه ترامپ؛ از تاکید بر سرانجام مداخلات نظامی تا برکناری مادورو

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام خاطر نشان کرد: دونالد ترامپ به لحاظ حفظ امنیت ملی کنگره را در جریان کوشش های دیپلماتیک و نظامی در اطراف دنیا قرار خواهد داد و بر اراده خود برای حفظ منافع آمریکا و سرانجام دادن به جنگ های خارجی بی سرانجام کشور ما تاکید خواهد نمود.

این مقام دولت آمریکا در عین حال به خبرنگاران گفت: ترامپ در سخنرانی وضعیت کشور بر یک راستا رو به جلو به منظور حل بن بست در طرح پیشنهادی ساخت دیوار در مرز با مکزیک تمرکز خواهد نمود.

به گفته این مقام ترامپ میخواهد در عین حال از کنگره بخواهد توافق تجاری جدید حاصل شده میان آمریکا با مکزیک و کانادا به عنوان جانشین برای توافق قبلی به نام توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی نفتا را تصویب کند.

علاوه بر آن ترامپ روابط تجاری آمریکا با چین و مذاکرات فعلی کشورش با پکن در راستای تغییر توازن تجاری بین این دو ابر قدرت را مورد اشاره قرار خواهد داد.

این مقام گفت که دیگر موضوعات این سخنرانی شامل درخواست از کنگره برای تأمین بودجه بسته دو حزبی ارتقای زیرساخت های کهنه کشور و کوشش برای پایین آوردن هزینه های دارو و بهداشت و درمان می گردد.

این مقام به صورت کلی متن پیش نویس این سخنرانی را دارای لحن خوش بینانه و همراه با تمایل برای همکاری و سازش با کنگره می داند.

وی خاطر نشان کرد که موضوع کلی سخنرانی ترامپ انتخاب عظمت است. همچنین رئیس جمهور آمریکا خواستار آن است که کنگره با دولت وی بر سر بعضی مسائل مهم نظیر مناقشه های تجارت و مهاجرت سازش داشته باشد.

او گفت: ترامپ در این سخنرانی می گوید: ما در کنار یکدیگر می توانیم چند دهه بن بست سیاسی را شکسته و اختلافات دیرینه را برطرف کنیم. و زخم های کهنه را التیام ببخشیم و ائتلاف های جدید بسازیم و راهکار های جدید ارائه دهیم و آینده خارق العاده برای آمریکا را تحقق ببخشیم. تصمیم گیری در این مورد اکنون به عهده ما است.

چندی پیش به دلیل تعطیلی 35 روزه دولت آمریکا از بابت اختلاف نظر در مورد تأمین بودجه طرح ساخت دیوار در مرز با مکزیک سبب شد که سخنرانی سالانه ترامپ موسوم به سخنرانی وضعیت کشور به تأخیر بیفتد و بعداً اعلام شد که ترامپ با رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا توافق نموده که این سخنرانی در تاریخ 5 فوریه اتفاق بیفتد.

مقام مذکور مدعی شد که ترامپ میخواهد در این سخنرانی لحن وحدت آفرین داشته و راهکار های سیاسی دوراندیشانه به ملت ارائه دهد.

این مقام در ادامه گفت: ما مسئله تعطیلی دولت را داشتیم. بنابراین رئیس جمهور با نیت کوشش برای رفتن به سراغ به تمامی طیف های سیاسی آمریکا به منظور پیشبرد منافع تمامی آمریکایی ها میخواهد یک راهکار دو حزبی برای رفتن به جلو ارائه دهد.

با این حال واکنش دموکرات ها به این صبحت ها با شک و تردید همراه بود و آنها ترامپ از بابت مخالفتش با بودجه دو حزبی مقصر اصلی تعطیل شدن دولت می دانند. دموکرات های کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشتند: شکستن چندین دهه بن بست سیاسی؟ رسیدن به راهکار های جدید؟ شما خودتان موجب طولانی ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا بر سر یک دیوار شدید.

مقام مورد اشاره همچنین گفت: ترامپ در این سخنرانی به کوشش های دولتش برای کنار زدن نیکولاس مادورو از ریاست جمهوری ونزوئلا نیز اشاره خواهد نمود.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1249

به "موضوعات سخنرانی سالانه ترامپ؛ از تاکید بر سرانجام مداخلات نظامی تا برکناری مادورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوعات سخنرانی سالانه ترامپ؛ از تاکید بر سرانجام مداخلات نظامی تا برکناری مادورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید