میزان رضایت از بایدن، بیشتر از هر زمان در دوره ترامپ

به گزارش راه ساری، نظرسنجی جدید نشان داده، میزان رضایت از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نخستین روزهای ریاست جمهوری او از هر میزان رضایتی که دونالد ترامپ در طول دوره 4 ساله خود به عنوان رئیس جمهور به آن دست پیدا نموده، بالاتر است.

میزان رضایت از بایدن، بیشتر از هر زمان در دوره ترامپ

به نقل از یاهونیوز، نظرسنجی ردیابی Morning Consult که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد 56 درصد رأی دهندگان عملکرد شغلی بایدن را مورد تأیید قرار می دهند، در حالی که 34 درصد آن را تأیید نمی نمایند. به طور همزمان در مقطع اولیه ریاست جمهوری ترامپ، 46 درصد آمریکایی ها که در نظرسنجی شرکت نموده بودند گفتند عملکرد شغلی او را تأیید می نمایند، و بالاترین میزان رضایت از او در نظرسنجی مربوط به مارس 2017 بود که این میزان به 52 درصد رسید.

نظرسنجی دومی که توسط Hill-HarrisX تهیه شد و آن هم روز دوشنبه منتشر شد، نرخ رضایت از بایدن را 63 درصد نشان می دهد، در حالی که 37 درصد گفته اند از عملکرد او تا به امروز راضی نیستند. در مقابل، ترامپ در نظرسنجی آوریل 2020 Hill-HarrisX، نرخ رضایت 52 درصدی را کسب کرد.

شروع دوره ریاست جمهوری بایدن با مجموعه ای از فرامین اجرایی همراه شده که تصحیح یا تغییر سیاست های وضع شده توسط ترامپ را هدف قرار داده اند؛ از جمله پیوستن مجدد به توافق آب و هوایی پاریس، لغو ممنوعیت خدمت سربازان تراجنسیتی در ارتش آمریکا و برطرف ممنوعیت سفر به آمریکا از چندین کشور مسلمان و آفریقایی.

تا حدی، تغییر سریع سیاست های جنجالی ترامپ، صندلی بایدن را در کنار حزب خود تحکیم نموده است. نظرسنجی Morning Consult نشان داد که 91 درصد دموکرات ها عملکرد شغلی بایدن را مورد تأیید قرار می دهند؛ این در حالی است که تنها 4 درصد دموکرات ها از عملکرد شغلی وی راضی نیستند و 5 درصد هم گفته اند نظری ندارند. در چنین مقطعی در دوره ریاست جمهوری ترامپ، 83 درصد جمهوری خواستار از عملکرد شغلی ترامپ اظهار رضایت نموده بودند.

نظرسنجی Morning Consult نشان داد بایدن در میان رأی دهندگان مستقل نیز اوضاع بهتری نسبت به ترامپ دارد. در حالی که 49 درصد آن ها گفتند عملکرد شغلی اولیه بایدن را تأیید می نمایند، 34 درصد از عدم تأیید خود خبر دادند. رقم میزان رضایت بایدن در بین رأی دهندگان مستقل، 8 امتیاز بیشتر از میزان رضایتی است که ترامپ 4 سال پیش به دست آورد.

زمانی که ترامپ در ژانویه 2017 ریاست جمهوری خود را شروع کرد، مؤسسه گالوپ نرخ رضایت از او را 45 درصد بیان کرد. در اوایل سال 2020، اندکی پس از آنکه سنا به تبرئه وی برای اتهامات استیضاح رأی داد، وی به نرخ رضایت 49 درصد از ریاست جمهوری، دست پیدا کرد. اما یک هفته قبل از آنکه مسندش را ترک کند، میزان رضایت از او به 34 درصد رسیده بود و گالوپ یادآور شد نرخ متوسط 41 درصدی میزان رضایت ترامپ، 4 امتیاز پایین تر از هر یک از پیشینیان او است.

مؤسسه گالوپ هنوز نخستین نظرسنجی ردیابی میزان رضایت از بایدن را منتشر ننموده است.، ایسنا

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13828

به "میزان رضایت از بایدن، بیشتر از هر زمان در دوره ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان رضایت از بایدن، بیشتر از هر زمان در دوره ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید