نبود نقدینگی و تأمین مواد اولیه، چالش اصلی چاپخانه داران

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران در همدان، امین خضریان؛ رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان همدان در آئین تجلیل از فعالان صنعت چاپ این استان گفت: در حال حاضر شرایط چاپ استان از نظر تأمین مواد اولیه و نبود نقدینگی دچار مشکل است.

نبود نقدینگی و تأمین مواد اولیه، چالش اصلی چاپخانه داران

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی اضافه نمود: درخواست فعالان این صنعت از متولیان این است که یاری نمایند تا حداقل این صنعت سر پا بماند.

خضریا توضیح داد: این فعالان انتظار توسعه ندارند، همین که بتوانند فعال بمانند و مسائل تأمین مواد اولیه و اشتغال خود را رفع نمایند و از مقطع زمانی کنونی به سلامت عبور نمایند، جهاد نموده اند.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان همدان، ادامه داد: همانگونه که آگاه هستید، اشتغال واحدهای چاپی موثر و قابل توجه است. هر چاپخانه به طور متوسط 5 تا 10 نفر اشتغال ایجاد می نماید. حفظ واحدهای چاپ علاوه به ارائه خدمات فرهنگی به معنای حفظ اشتغال پرسنل این واحدها نیز هست.

وی اضافه نمود: فعالان این عرصه از متولیان امر انتظار دارند از نظر اقتصادی و اقتصادیاتی به یاری آن ها بیایند تا بتوانند این دوران را طی نمایند.

در ادامه این نشست امیر کشوادی؛ فعال حوزه چاپ دیجیتال خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، گفت: طی سال هایی که در این عرصه فعالیت می کنیم یکی از مسائل این است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی توجه چندانی به سیستم ما ندارد.

این چاپخانه دار ادامه داد: اگر این اداره را با سایر ادارات مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مقایسه کنیم، می بینیم که زیرمجموعه های این دستگاه ها دارای رتبه بندی تعیین و مسائل تعیین شده که فرایند پیگیری آن نیز شفاف است، اما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فاقد این ساختار است.

کشوادی توضیح داد: استان همدان در حال حاضر به اندازه کافی چاپخانه دارد، اگر به تعداد مجوزها اضافه نموده گردد به صنعت چاپ استان لطمه وارد خواهد شد. ما توان توسعه سیستم خود را داریم و احتیاج به چاپخانه های جدید نیست.

وی خواهان حضور چاپخانه داران در جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل امور اقتصادیاتی جهت دفاع از فعالان این عرصه و انعقاد تفاهم نامه های اقتصادیاتی شد و گفت: یکی از چالش های ما با اداره امور اقتصادیاتی محاسبه نرخ مواد اولیه است، آن اداره میزان اقتصادیات را براساس درآمد سال جاری و مواد اولیه سال های گذشته می سنجد.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان همدان از مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خواست تا سال آینده سه خواسته چاپخانه داران حل گردد و اضافه نمود: این سه خواسته عبارتند از به نتیجه رسیدن مذاکرات با اداره کل امور اقتصادیاتی، تحقق ارائه تسهیلات ارزان قیمت، یاری به فعال ماندن چاپخانه های موجود.

در این آیین که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده بود از برگزیدگان حوزه چاپ تجلیل شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12327

به "نبود نقدینگی و تأمین مواد اولیه، چالش اصلی چاپخانه داران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود نقدینگی و تأمین مواد اولیه، چالش اصلی چاپخانه داران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید