نخستین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد آغاز به کار کرد

به گزارش راه ساری، گام اول نخستین جشنواره ملی پارچه فجر با شعار ضیافت رنگ، نقش و اندیشه در کوچه گذر فرهنگ و هنر مازاری ها با حضور مسئولان استان یزد برگزار شد.

نخستین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، این جشنواره در سه گام برگزار می شود که مرحله اول آن رویداد گالری شهری با هدف هویت دادن به منسوجات معاصر و سنتی یزد و همچنین ارتقای زیباسازی شهر است که بر روی تعدادی از دیوارهای شهر، تابلوهای پارچه ای چیدمان شده است.

40 کارگاه آموزشی از تیرماه تا آبان ماه سال جاری با موضوع تخصصی جشنواره و مباحث مربوط به پارچه برگزار می شود و گام دوم نمایشگاه و اختتامیه جشنواره از 6 تا 8 آذرماه است.

معرفی پیشینه یزد در صنعت پارچه و لباس، شناسایی طراحان هنری و صنعتگران، تجلیل از پیشکسوتان طراحی پارچه، گردآوری طرح های پرفروش و ابداعی، معرفی پارچه های سنتی، فرهنگ سازی، ایجاد گفتمان در زمینه پارچه های بومی و ایرانی اسلامی از اهداف مهم این رویداد فرهنگی و هنری است.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صداوسیما، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه هنر و معماری یزد در حال برگزاری است.

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 4439

به "نخستین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره ملی پارچه فجر در یزد آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید