نخست وزیر پاکستان از کشف ذخایر نفتی جدید در این کشور اطلاع داد

به گزارش راه ساری، تهران - خبرنگاران - نخست وزیر پاکستان ضمن ابراز امیدواری به بی نیازی کشورش به واردات نفت از کشف ذخایر نفتی جدید در جریان حفاری های تازه شرکت های خارجی در آب های ساحلی کراچی اطلاع داد.

نخست وزیر پاکستان از کشف ذخایر نفتی جدید در این کشور اطلاع داد

عمران خان در گفت و گو با تلویزیون جیو پاکستان گفت که با توجه به ذخایر نفتی کشف شده در آب های کراچی، پاکستان احتیاج به واردات نفت نخواهد داشت .

او افزوده است که به زودی اخبار بهتری را در رابطه با کشف این ذخایر که آن را عظیم خوانده با مردم در میان خواهد گذاشت و ابراز امیدواری نموده است که این ذخایر به حدی عظیم باشد که احتیاج پاکستان را به انرژی بر طرف کند.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی ، گروهی از شرکت های چند ملیتی در 14 ژانویه سال جاری ، به منظور کشف نفت و گاز آغاز به حفاری اکتشافی در آب های ساحلی در فاصله 230 کیلومتری کناره ساحل کراچی کردند.

شرکت آمریکایی اکسون موبیل در دسامبر 2018 میلادی پیش از این اعلام نموده بود که پس از حدود سه دهه ، بار دیگر در بازار انرژی پاکستان سرمایه گذاری می نماید.

پاکستان پس از 9 سال وقفه دوباره آغاز به حفاری برای کشف ذخایر گاز و نفت در آب های عمیق با هزینه تقریبی 100 میلیون دلار نموده است.

یک مقام پاکستانی در ژانویه سال جاری گفته بود ، ذخایر گازی پاکستان ، 9 تریلیون فوت مکعب تخمین زده می گردد.

پاکستان حدود 15 تا 20 درصد انرژی مورد احتیاج خود را به وسیله اکتشاف و فراوری گاز و نفت داخلی و باقی این احتیاج را به وسیله واردات تامین می نماید.

آساق**1088**1104**

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 1994

به "نخست وزیر پاکستان از کشف ذخایر نفتی جدید در این کشور اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر پاکستان از کشف ذخایر نفتی جدید در این کشور اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید