نهضت بهسازی شرایط راه ها در سال 98، مسکن باید از کالای سرمایه ای خارج شود

به گزارش راه ساری، اسلامی گفت: در سال 98 نهضت بهسازی و اصلاح شرایط راه ها داشتیم و بسیاری از جاده های کشور نوسازی شد.

نهضت بهسازی شرایط راه ها در سال 98، مسکن باید از کالای سرمایه ای خارج شود

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب در خصوص طرح اقدام ملی مسکن شرح داد: در این طرح باید متقاضیان واقعی ثبت نام کنند اما در این مدت تقاضا در برخی شهرها تقاضا زیاد بوده و ظرفیت پر شده است.

او اضافه کرد:ما به کمک دستگاه های مربوطه در مرحله غربالگری هستیم، در تعدادی از شهرها به خصوص شهرهای بزرگ 40 درصد افراد واجد شرایط نبودند و فرم ج آنها قرمز بوده است ما در مرحله دوم آنها را حذف می کنیم و میزانی که آزاد شود ظرفیت جدید اعلام می شود.

اسلامی در خصوص کیفیت راه های کشور شرح داد: در حال حاضر منابع موجود ما برای توسعه راه ها فاصله قابل ملاحظه ای با منابع مورد نیاز دارد.برآورد ما از منابع مورد نیاز توسعه راه ها در سال 12 هزار میلیارد تومان است اما هیچ سالی این میزان هیچ سالی قابل تامین نبوده امسال ودجه این بخش1200 میلیارد تومان بوده که شامل همه فعالیت های راه می شود.

او ادامه داد: در سال 98 نهضت بهسازی و اصلاح شرایط راه ها داشتیم که به خوبی قابل مشاهده بود. 3 نقص در حوزه آزادراه ها داشتیم که در آزادراه زنجان تبریز شرکت سرمایه گذار آن مشکل داشت که اکنون برطرف شده و شروع به بهسازی این آزادراه کرده اند.

اسلامی در خصوص آزاد راه تهران شمال شرح داد: یک وقفه ای در این طرح به وجود آمد اما اکنون کارها بدون توقف در حال انجام است و در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

وزیر راه وشهر سازی در باره عوارض آزادراهی و افزایش مکرر قیمت آن بیان نمود: در این خصوص سالی یکبار عوارض آزادراهی تعیین و ابلاغ می شود و افزایش قیمت مجددی نداشته ایم. اما تمهیداتی برای پر تردد ها اخذ شده و تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: در صدد هستیم همه اتوبان های کشور را به پرداخت الکترونیک مجهز کنیم و اکنون 5 اتوبان مجهز هستند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: برای نوسازی ناوگان حمل ونقل با وزارت صمت مذاکراتی را انجام داده ایم. در حال حاضر 385 هزار کامیون داریم که برنامه نوسازی این ناوگان طراحی شده و اجرا می شود. همچنین مقرر شده به ازای هر خودرو که وارد ناوگان می شود دو تا سه خودروی فرسوده از ناوگان خارج شود.

اسلامی در خصوص بلیت هواپیما شرح داد: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از کارهای درستی بود که طبق قانون پنجم توسعه برای رشد ارتقای کیفی صنعت حمل و نقل هوایی انجام گرفت. ما برای دفاع از حقوق مصرف کننده سقف و کف قیمتی برای آن در نظر گرفتیم و برخورد با چارتر داشتیم .

او ادامه داد: نرخ بلیت هواپیما نسبت به تیرماه کاهش داشته است که این کنترل قیمت بر اساس ضوابط سازمان هواپیمایی رخ داده است .اگر ایرلانی بیشتر از سقف قیمت بلیت فروخته حتما با آن برخورد می شود.

اسلامی شرح داد: مردم در صورت مشاهده عدول شرکت های هواپیمایی از نرخ های تعیین شده مراتب را برای رسیدگی و برخورد به سازمان هواپیمایی اعلام کنند.

او بیان نمود: در یک سری جهتها هواپیما با صندلی خالی می رود و در برخی جهت ها به دلیل تقاضای زیاد هواپیما اضافه کردیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازار مسکن گفت: باید در این جهت حرکت کنیم که مسکن را از کالای سرمایه ای خارج کنیم. طبق قانون اساسی و فرموده امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس جمهور، دولت باید برای قشر محروم مسکن تهیه کند.

او ادامه داد : به این منظورباید ظرفیت سازی صورت گیرد تا تقاضای واقعی از منبع دائمی تامین شود در این راستا طرح اقدام ملی برای قشر متوسط به پایین طرح خوبی است.

اسلامی بیان نمود: باید منابع را به سمت کار مولد ساخت و ساز هدایت کنیم و سازندگان از امکانات ما استفاده کنند تا به بازار مسکن رونق ببخشند.

او شرح داد: بحث خانه های خالی بیشتر در شهرهای بزرگ است و در غیرکلانشهرها بحث خانه های خالی نداریم.

در حال تکمیل...

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 7067

به "نهضت بهسازی شرایط راه ها در سال 98، مسکن باید از کالای سرمایه ای خارج شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهضت بهسازی شرایط راه ها در سال 98، مسکن باید از کالای سرمایه ای خارج شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید