نیویورکر: ناکارآمدی تاکتیک های انتخاباتی ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا جهت خود را تغییر می دهد؟

به گزارش راه ساری، ترامپ در کوشش است تا از اعتراضات ضدنژادپرستی که از ماه ها پیش شروع شده، بهره برداری کند و مایک پنس، معاون وی نیز، جو بایدن را اسب تروای گروه های چپ در آمریکا معرفی نموده است.

نیویورکر: ناکارآمدی تاکتیک های انتخاباتی ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا جهت خود را تغییر می دهد؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، نشریه آمریکایی نیویورکر، که بیشتر شامل تحلیل ها و گزارش هایی از تحولات داخلی آمریکاست، در تازه ترین یادداشت خود به نقد عملکرد و بی سرانجامی تاکتیک ها و مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخته است.

یادداشت اخیر نیویورکر درباره عملکرد نامناسب ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی به قلم جان کاسیدی، نویسنده قدیمی این پایگاه آمریکایی نگاشته شده است.

کاسیدی از تحلیلگران معروف و پرسابقه آمریکایی است که پیشتر در دهه 1990 میلادی و زمانی که نیویورکر به صورت روزنامه منتشر می شد نیز در آن یادداشت های خود را منتشر می کرد و تا کنون در تحلیل هایش عملکرد سه رئیس جمهور قبلی آمریکا شامل بیل کلینتون، جرج بوش و باراک اوباما را مورد نقد و آنالیز قرار داده است، اما به قول خودش تا کنون عملکرد ترامپ از همه رؤسای جمهور قبلی که او درباره آن ها کار نموده است، عجیب تر و جنجالی تر بوده است.

کاسیدی یادداشت جدید خود را با عنوان تاکتیک های ترامپ علیه بایدن تا کنون کارایی نداشته، آیا او آن ها را تغییر می دهد؟ منتشر نموده است و در ابتدای آن می گوید: دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی اخیر خود بار دیگر حملاتش علیه جود بایدن و همچنین معترضان علیه خشونت پلیس و نژادپرستی را تشدید کرد. او در این ارتباط گفت: امروز حزب دموکرات سرشار از نفرت است. فقط کافی است تا به حامیان و هواداران بایدن در خیابان ها نگاه کنید که چگونه دیوانه وار و با خشونت تمام به سوی دیگران فریاد می زنند و جار و جنجال به راه می اندازند. ترامپ در ادامه با اشاره به اعتراضات اجرا شده در نیویورک و شیکاگو گفته است که آن ها معترض نیستند، بلکه آنارشیست ها، آشوبگران و غارتگران هستند.

نویسنده در ادامه معتقد است که: با وجود برگزاری مجمع ملی جمهوری خواستار اما هنوز استراتژی دونالد ترامپ به درستی معین و روشن نیست. با افزایش آمار تلفات کرونا در آمریکا که حال به بیش از 180 هزار نفر رسیده است و با توجه به موقعیت رئیس جمهور آمریکا که در نظرسنجی ها پشت سر رقیب انتخاباتی خود قرار گرفته، ترامپ کوشش دارد تا انتخابات را از یک رای گیری بر سر کارنامه اش به یک اختلاف و نبرد با آن چه او رادیکال های دموکرات می خواند، و همچنین نبردی علیه شورشیان در خیابان ها تقلیل دهد. این جهت گیری و موضوع در تمام سخنرانی های ترامپ و مایک پنس معاون او دیده می گردد و در مجمع جمهوری خواستار نیز فقط بر همین گونه تبلیغات در ارتباط با اقدام علیه بایدن و شورشیان تأکید شد.

نویسنده نیویورکر همچنین در ارتباط با عملکرد جنجالی ترامپ معتقد است: عجیب نیست که چرا ترامپ چنین استراتژی انتخاباتی را برگزیده است، چون او در واقع ناامید است و ناامیدی باعث شده تا ترامپ استراتژی انتخاباتی فعلی را دنبال کند. حداقل بر اساس تمام نظرسنجی هایی که از نیمه مارس تا کنون اجرا شده، نامزد رقیب ترامپ در همه این نظرسنجی ها از او پیشی گرفته و ترامپ در الگویی ثابت همیشه از رقیب خود عقب است. عقب ماندن ترامپ در نظرسنجی ها تا بدان جا بوده که براساس مدل پیش بینی شده در اکونومیست که شامل ترکیب نتایج چند نظرسنجی به همراه اوضاع و شرایط اقتصادی و بعضی شاخصه های اصلی و بنیادین آمریکاست، ممکن است جوبایدن به احتمال 88 درصد ترامپ را در انتخابات شکست دهد و پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا گردد.

در مدل انتخاباتی دیگری نیز که براساس فاکتورهای دیگری ارائه شده و درصد نامطمئنی آن نیز بیشتر است، گفته شده که رقیب ترامپ به احتمال 69 درصد پیروز انتخابات ریاست جمهوری پیش رو خواهد بود. اگرچه نتایج این دو مدل پیش بینی انتخابات ریاست جمهوری با درصدهای متفاوتی ارائه شده، اما در نهایت نتیجه اصلی در این مدل های انتخاباتی همگی یکسان است و شکست ترامپ را پیش بینی نموده اند. در عین حال از سوی دموکرات ها هم نگرانی هایی وجود دارد از جمله این که بعضی از دموکرات ها نتایج نظرسنجی ها را غیرقابل اعتماد می دانند.

این نگرانی از سوی دموکرات ها همچنین ناشی از مزیب ساختاری جمهوری خواستار در رای گیری الکرتال کالج است که به صورت ساختاری همیشه جمهوری خواستار شرایط مطلوب تر و آسان تری برای کسب اکثریت آرای الکترال کالج در آمریکا دارند. همچنین دموکرات ها و نامزد مخالف ترامپ از رفتار ترامپ مطلع هستند و نگرانند که ترامپ بتواند موقعیتش را در میان گروه ها و جوامع کلیدی حامی خود از جمله زنان حاشیه ای و گروه های مسن و میانسال آمریکا تقویت کند.

جان کاسیدی در ادامه یادداشت خود همچنین می افزاید: در جریان انتخابات سال 2016 نیز، نظرسنجی ها حمایت از ترامپ بویژه در میان ایالت های کلیدی و مهم آمریکا را نادیده گرفتند. حتی اگر نظرسنجی ها ادعا داشته باشند که این بار تمهیداتی را برای جلوگیری و پرهیز از خطا انجام داده اند، اما بعضی زمینه ها و مسائلی وجود دارد که باعث می گردد با احتیاط و محافظه کاری بیشتری به نتایج نظرسنجی ها اعتماد کنیم، از جمله این که میانگین پاسخ به نظرسنجی های تلفنی که مورد استناد قرار می گیرند، در حال حاضر کمتر از 10 درصد است.

این شرایط البته به معنای اشتباه بودن نتایج نظرسنجی ها نیست، بلکه همان گونه که مؤسسه نظرسنجی پیو نیز گفته است این شرایط به معنای آن است که خطر خطای محاسباتی بیشتر از میزان مشارکت واقعی است.

نویسنده نیویورکر همچنین معتقد است: عظیمترین و مهمترین امتیازی که همچنان برای ترامپ باقی مانده، طرفداری و تعصب ذاتی و همیشگی ایالت های به نسبت کوچکتر و حامی جمهوری خواه در آرای الکترال کالج است. در انتخابات سال 2016 نیز ترامپ که پیروز به شکست هیلاری کیلینتون شد، بواسطه پیروزی با اختلاف بسیار ناچیزی و اندک در ایالت های میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین صورت گرفت، اگرچه از نظر آرای کلی ترامپ نتوانست آرای بیشتر را کسب کند و فقط در آرای الکترال کالج به پیروزی رسید.

در همین ارتباط نیز بیل استپین، مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ اعلام نموده که ترامپ فقط احتیاج به برنده شدن رای یکی از سه ایالت کلیدی آمریکا را دارد و در این صورت او پیروز خواهد بود. این استدلال استپین البته با توجه به نتایج انتخاباتی سال 2016 اعلام شده و او این موضوع را فرض نموده است که در صورتی که رئیس جمهور آمریکا همه ایالت هایی را که در آن در رقابت های 2016 پیروز شده بود، سال جاری نیز پیروز گردد، فقط احتیاج به برنده شدن در یکی از سه ایالت میشیگان، پنسیلوانیا و یا ویسکانسین را خواهد داشت و در این صورت آرای الکترال کالج ترامپ به 306 خواهد رسید و در این صورت او پیروز انتخابات خواهد بود.

اما این استدلال و فرض مدیر انتخاباتی ترامپ چندان مبتنی بر واقعیت های فعلی نیست، چون معین نیست که همه ایالت هایی که در سال 2016 به ترامپ رای داده بودند، در انتخابات سال 2020 نیز به او رای دهند، همان گونه که آخرین نظرسنجی ها از عقب ماندن ترامپ از رقیب خود در چند ایالتی خبر می دهد که در انتخابات سال 2016 در آن ها به پیروزی رسیده بود. از جمله این ایالت ها آریزونا، فلوریدا و اوهایو هستند که در مجموع دارای 58 رای الکترال کالج هستند، اما ترامپ صندلی خوبی در آن ها ندارد. نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد که رقیب ترامپ در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین از او پیشی گرفته است و اگر شرایط به این شکل و با ثبات ادامه داشته باشد، پیروزی رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بسیار احتمال دارد.

در یادداشت تحلیلگر نیویورکر، نویسنده همچنین می گوید: کمپین انتخاباتی ترامپ در کوشش برای تغییر شرایط، همچنان بر این موضوع تأکید و تبلیغ بسیاری می نماید که رای دادن به بایدن به معنای رای دادن به هرج و مرج است. از جمله ترامپ در نیوهمپشایر گفته است که ما در حال حاضر بین دو انتخابات میان مردم آمریکا و گروهی از چپ گرایان قرار داریم. این اظهارات و تبلیغات مدام از سوی ترامپ و مایک پنس، معاونش و اطرافیانش تکرار و تکرار می گردد و همین موضوع در تبلیغات تلویزیونی جمهوری خواستار نیز بارها منتشر می گردد. براساس آمار رسمی اعلام شده در فاصله زمانی روز کارگر تا 3 نوامبر هر دو کمپین انتخاباتی از هر دو طرف حدود یکصد و پنجاه میلیون دلار تبلیغات تلویزیونی را رزرو نموده اند. سوال این جاست که آیا این تاکتیک های انتخاباتی برای ترامپ نتیجه بخش تر از اقدامات تبلیغی قبلی خواهد بود؟ آیا این اقدامات، اهداف ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را محقق خواهد ساخت؟

در ادامه یادداشت آمده است: نمی توان از نظر دور داشت که ترامپ در کوشش است تا از اعتراضات ضدنژادپرستی که از ماه ها پیش شروع شده، بهره برداری می نماید. این مواضع از شش هفته قبل در اظهارات تبلیغات مایک پنس هم دیده شده و او رقیب ترامپ را اسب ترواری گروه های چپ در آمریکا معرفی نموده است. از سوی دیگر علی رغم ادامه شورش ها و اعتراضات در پورتلند، اورگن و جرقه مجدد خشونت ها در شهرهایی مانند کنوشا و ویسکانسین از زمانی که جوان 17 ساله سفیدپوست با یک اسلحه دو نفر از معترضان را کشت و یکی از ماموران پلیس نیز یک نفر از معترضان را با شلیک گلوله زخمی کرد، اما نتایج کلی نظرسنجی ها تا کنون تغییر چندانی ننموده است.

در این میان، پری بیکن تحلیلگر آینده پژوهی معتقد است: شاید گروهی از رأی دهندگان نیز باشند که از اعتراضات ضد نژادپرستی حمایت نمایند و حتی تا کنون نیز از بایدن حمایت نموده باشند، اما به دلیل ادامه خشونت ها و ناآرامی ها نظرشان به سوی ترامپ تغییر کند. این گروه هنوز خود را نشان نداده، اما نمی توانیم حضور و شکل گیری آنان را در میان بخشی از رای دهندگان رد کنیم و یا نادیده بگیریم.

نویسنده همچنین معتقد است: یکی از توضیحات احتاقتصادی پیرامون نتایج انتخابات آینده ریاست جمهوری می تواند این موضوع باشد که اغلب رای دهندگان؛ به دنبال قتل جورج فلوید از معترضان و جنبش اعتراضی ضدنژادپرستی حمایت خواهند کرد. نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که بیشتر آمریکایی ها معتقدند که اصلاحات اساسی در نیروی پلیس آمریکا مورد احتیاج و لازم است. موضوع مهم دیگر نیز می تواند این احتمال باشد که با وجود کوشش ترامپ برای تشدید اوضاع و افزایش خشونت ها و ناآرامی ها، اما در ذهن رای دهندگان، اهمیت جرم و جنایت کمتر از مسائل دیگر بویژه بحران همه گیری کرونا و مسائل اقتصادی است.

به عنوان مثال در نظرسنجی اجرا شده از سوی کالج مارشال و فرانکلین در پنسیلوانیا، 31 درصد از رأی دهندگان اعلام نموده اند که موضوع همه گیری کرونا مهمترین مشکل پیش روی دولت است و 22 درصد نیز اعلام نموده اند که مهمترین مشکل پیش رو مسائل اقتصادی و اقتصادی شخصی است. براساس نتایج این نظرسنجی تنها یک دهم از کسانی که در این نظرسنجی شرکت نموده اند، موضوع سیاست و دولت در آمریکا را به عنوان نگرانی و دغدغه خود عنوان نموده اند.

در سرانجام یادداشت نیویورکر آمده است: چالش پیش روی ترامپ معین است، او تا کنون سه و نیم سال در کاخ سفید بوده است و رای دهندگان آمریکایی درباره عملکرد او قضاوت خواهند کرد. در حال حاضر میزان رضایت و تأیید عملکرد ترامپ در آمریکا کمتر از 40 درصد است که این کمترین میزان از زمان ورود او به کاخ سفید است. در حال حاضر دو سوم آمریکایی ها معتقدند که جهت اقتصادی این کشور در جهتی اشتباه واقع شده است و احتیاج به تغییر است. این شرایط برای هر مسئولی که مشغول به کار باشد، یک چالش بسیار عظیم به شمار می رود. در این شرایط با ادامه خشونت ها و ناآرامی ها به نظر می رسد که ترامپ فکر می نماید راهی برای تغییر نتایج و شرایط رقابت های انتخاباتی پیدا نموده است. اما این روش و استراتژی ترامپ نیز به زودی نتایج خود را نشان خواهد داد و معلوم خواهد شد که آیا این گونه عملکرد و جهت ترامپ در ارتباط با تنش ها و اعتراضات برای او کارایی خواهد داشت یا خیر؟

نویسنده مطلب نیویورکر معتقد است که توسل جستن به تبلیغات درباره اعتراضات و تنش و خشونت و تشدید آن، آخرین برگ بازی و استراتژی ترامپ است که او آن را برای پیروزی در انتخابات به کار گرفته است، اگرچه موقعیت رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر بسیار ضعیف و روبه افول ارزیابی می گردد و نمی توان شانس زیادی را برای او در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در نظر داشت.

ویزارو: ویزای تضمینی شینگن، ویزای کانادا تضمینی

سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 11417

به "نیویورکر: ناکارآمدی تاکتیک های انتخاباتی ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا جهت خود را تغییر می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورکر: ناکارآمدی تاکتیک های انتخاباتی ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا جهت خود را تغییر می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید