همه انسان&zwnjها باید از دریافت واکسن کرونا اطمینان حاصل نمایند

به گزارش راه ساری، تهران (پانا) - مدیرکل صلح و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه بر لزوم دسترسی برابر همه انسان ها به واکسن کووید-19 در سراسر دنیا تاکید نمود.

همه انسان&zwnjها باید از دریافت واکسن کرونا اطمینان حاصل نمایند

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، نشست مقامات ارشد کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (سیکا) به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست قزاقستان و با موضوع بازنگری شرایط منطقه، به کارگیری تجربیات حاصله از مقابله با همه گیری کووید-19 با هدف توسعه و همکاری بیشتر میان کشورهای عضو برگزار گردید.

رضا نجفی از کوشش های کشورهای عضو سیکا در مقابله با چالش های پیش رو مانند مقابله با همه گیری کووید- 19 به عنوان بزرگترین بحران دنیای قدردانی و بر اهمیت همکاری سازنده و مؤثر در این زمینه تاکید نمود.

وی بر لزوم مقابله با یکجانبه گرایی و تقویت چندجانبه گرایی، تأکید قاطعانه بر لزوم اطمینان از دسترسی برابر همه انسان ها به واکسن کووید- 19 در سراسر دنیا، مخالفت صریح با تبعیت از هر گونه اقدامات غیرقانونی و مقابله با تأثیر مخرب اقدامات قهرآمیز یک جانبه گرایانه و تروریسم مالی ایالات متحده آمریکا بر مبارزه با همه گیری کووید-19، تاکید نمود.

مدیرکل صلح و امنیت بین المللی کشورمان از کوشش های بی بدیل ارگان های مختلف دولتی و خصوصی که برای یافتن راه حلی برای سرانجام دادن به ویروس کرونا هستند، قدردانی کرد.

این دیپلمات کشورمان با تبریک به قزاقستان برای تصدی ریاست برای سال های 2020 تا 2022 و آرزوی موفقیت برای کایرات ساریبای دبیرکل جدید سیکا اعلام نمود: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری مشترک با سایر کشورهای عضو سیکا برای تبادل تخصص و دانش در خصوص تمامی موضوعات مورد علاقه مشترک و متقابل، به ویژه در خصوص کووید-19 آمادگی دارد.

نشست مقامات ارشد کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا (CICA) دو بار در سال با هدف تصمیم گیری در خصوص اجرای توافق نامه ها و تصمیمات اجلاس سران و نشست وزرا با شرکت مقامات ارشد کشورهای عضو برگزار می گردد.

آسمان تو: با ما سفر را تجربه کنید

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13099

به "همه انسان&zwnjها باید از دریافت واکسن کرونا اطمینان حاصل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه انسان&zwnjها باید از دریافت واکسن کرونا اطمینان حاصل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید