واکنش کاخ سفید به رسمی شدن تحقیقات استیضاح ترامپ

به گزارش راه ساری، کاخ سفید روز پنجشنبه به تصویب قطعنامه ای در مجلس نمایندگان آمریکا برای رسمیت بخشیدن به تحقیقات استیضاح ترامپ واکنش نشان داد.

واکنش کاخ سفید به رسمی شدن تحقیقات استیضاح ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کاخ سفید با صدور بیانیه ای به تصویب قطعنامه ای در مجلس نمایندگان آمریکا که تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را رسمی می نماید واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور هیچ کار اشتباهی انجام نداده و دموکرات ها این را می دانند. نانسی پلوسی [رئیس مجلس نمایندگان آمریکا] و وسواس بی امان دموکرات ها برای پیشبرد این تحقیقات غیرقانونی به رئیس جمهور ترامپ لطمه نمی زند، بلکه به مردم آمریکا لطمه می زند.

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای که در آن مراحل بعدی تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا معین شده به این تحقیقات رسمیت بخشید.

رسانه های آمریکا گزارش داده اند قانونگذاران آمریکایی با 232 رأی موافق در برابر 196 رأی مخالف این قطعنامه را به تصویب رساندند. هیچ نماینده جمهوری خواه از این قطعنامه حمایت نکرده است. از میان مخالفان، 194 نفر جمهوری خواه و 2 نفر دموکرات بوده اند.

231 نماینده دموکرات و یک نماینده مستقل به این قطعنامه رأی موافق داده اند. همچنین 1 نماینده دموکرات و 3 نماینده جمهوری خواه هم رأی ممتنع داده اند.

تصویب این قطعنامه به معنی کلید زدن استیضاح علیه ترامپ نیست، هر چند ممکن است به آن مرحله ختم گردد. این قطعنامه در واقع، صرفاً به تحقیقاتی که از قبل درباره استیضاح ترامپ شروع شده بود رسمیت می بخشد و مراحل بعدی پیشبرد این تحقیقات را معین می نماید.

طبق متن این قطعنامه، ابتدا کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را به پیش خواهد برد و اقدام به برگزاری جلسات استماع علنی خواهد نمود.

در مرحله دوم، یک گزارشی علنی از یافته های این تحقیقات به کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ارسال خواهد شد. این کمیته نیز بعد از انجام تحقیقات خود پیشنهادش را درباره مسائل مختلف از جمله کلید زدن یا نزدن روند استیضاح علیه ترامپ اعلام خواهد نمود.

در آمریکا، رئیس جمهور ترامپ به تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات فساد علیه جو بایدن، یکی از نامزدهای بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا متهم شده است.

در صورتی که تحقیقات استیضاح، پایان به مرحله ای ختم گردد که در آن مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح او رأی بدهد، مجلس سنا به دادگاه علیه او تبدیل خواهد شد و باید به عزل یا ماندن او در قدرت رأی بدهد.

با توجه به آنکه جمهوری خواستار تا به حال از استیضاح ترامپ حمایت نکرده اند، بعید است که استیضاح، اگر کلید هم زده گردد به عزل ترامپ از قدرت منجر گردد، مگرآنکه او مرتکب جرمی گردد که جمهوری خواستار را با دموکرات ها همراه کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6295

به "واکنش کاخ سفید به رسمی شدن تحقیقات استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کاخ سفید به رسمی شدن تحقیقات استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید