واکنش یک نماینده مجلس به افزایش عجیب قیمت هواپیما در تعطیلات ، نظارتی وجود ندارد

به گزارش راه ساری، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: کمیسون عمران از قبل پیگیر افزایش نامعقول قیمت پروازها در بعضی از ایام بوده و تا زمانی که به نتیجه برسد به پیگیری خود ادامه می دهد.

واکنش یک نماینده مجلس به افزایش عجیب قیمت هواپیما در تعطیلات ، نظارتی وجود ندارد

خبرنگاران - همزمان با روزهای آخر هفته گذشته و در آستانه تعطیلات پیش رو قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی با افزایش قابل توجهی روبرو شد. آنالیز ها نشان می دهدکه وضعیت بازار بلیت هواپیماها قابل کنترل نیست و با وجود هشدارهای دستگاه های نظارتی، ایرلاین ها به قیمت گذاری های خود ادامه می دهند.

آنالیز های خبرنگاران نشان می دهد افزایش قیمت از آخرین روز هفته گذشته آغاز می گردد و تا نیمه هفته جاری ادامه دارد. قیمت های پرواز تهران به مقاصد گردشگری در ابتدا قیمت های بالایی خورده اند و پس از آن قیمت مسیرهای برگشت افزایشی شده اند.

+ در این زمینه بیشتر بخوانید: افزایش عجیب نرخ بلیت هواپیما برای تعطیلات هفته آینده | تهران - کیش 800 هزار تومان؛ تهران - یزد 500 هزار تومان!

علیم یار محمدی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به غیرقانونی بودن افزایش قیمت بلیت هواپیما در ایام خاص گفت: بارها در این زمینه از وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سازمان هواپیمایی کشور طرح سوال نموده ایم اما پاسخ قانع نماینده ای دریافت ننموده ایم.

وی افزود: فروش بلیت بالاتر از قیمت مصوب در ایام خاص غیرقانونی است. بر اساس گزارش ها آژانس هایی خاص بلیت ها را با قیمت معقول می فروشند اما بعضی از چارترها هستند که بلیت ها را خریداری نموده و با قیمت بالاتر عرضه می نمایند.

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه بعضا شاهد هستیم در ایام خاص که تقاضا بیشتر از سایر اوقات است، قیمت بلیت ها با افزایش غیرمعقولی روبه رو می گردد و این قابل قبول نیست به ایسنا گفت: دستگاه های نظارتی باید به این مسئله ورود نمایند. متاسفانه آنطور که باید و شاید بر مجموعه هایی که در فروش بلیت هواپیما نقش دارند، نظارت اعمال نمی گردد. علی رغم پیگیری های اجرا شده از سوی کمیسیون عمران مجلس نیز تا به حال به پاسخ قانع نماینده ای نرسیده ایم.

وی افزود: کمیسیون عمران و بنده نیز این موضوع را تا زمانی که به نتیجه برسد، دنبال می کنیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

+ در این زمینه بیشتر بخوانید: فهرست جدید قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی؛ حداقل و حداکثر قیمت ها در مسیرهای مختلف

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: چمدان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 6192

به "واکنش یک نماینده مجلس به افزایش عجیب قیمت هواپیما در تعطیلات ، نظارتی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش یک نماینده مجلس به افزایش عجیب قیمت هواپیما در تعطیلات ، نظارتی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید