وزارت ارتباطات به تأمین تبلت برای دانش آموزان محروم مکلف شد

به گزارش راه ساری، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به آنالیز طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان مناطق محروم، گفت: کمیسیون آموزش در مصوبات امروز خود، بر کنترل آسیب های فضای مجازی و دسترسی دانش آموزان به تجهیزات آموزشی تأکید کرد.

وزارت ارتباطات به تأمین تبلت برای دانش آموزان محروم مکلف شد

احمدحسین فلاحی در تشریح نشست روز دوشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: دستور کار نخست امروز کمیسیون آنالیز طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس بود که موادی از این طرح مورد آنالیز نهاده شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأکید کمیسیون بر استفاده دانش آموزان از سیم کارت های دانش آموزی کنترل شده است، افزود: لذا باید آسیب های این حوزه را با در نظر دریافت تدابیری به حداقل رساند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه کمیسیون، وزارت ارتباطات مکلف به تأمین تبلت مورد احتیاج دانش آموزان محروم از دسترسی به تجهیزات آموزشی با همکاری سایر دستگاه ها با استناد ماده 69 قانون برنامه ششم و بند ج تبصره 18 قانون بودجه سال 1399 شد.

فلاحی افزود: نظارت محتوایی در این قانون بر عهده سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و نظارت فنی بر عهده مرکز ملی فضای مجازی کشور مشخص شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: دستور کار پایانی کمیسیون نیز آنالیز طرح اجرای اصل 15 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (تدریس زبان های محلی و قومی در مدارس و دانشگاه های کشور) بود که بحث های کارشناسی در این رابطه در کمیسیون مطرح و ادامه آنالیز این طرح به جلسات بعدی کمیسیون منتقل شد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13746

به "وزارت ارتباطات به تأمین تبلت برای دانش آموزان محروم مکلف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ارتباطات به تأمین تبلت برای دانش آموزان محروم مکلف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید