وزارت علوم در قبال مدارک جعلی و مؤسسات غیرمجاز مقصر است

به گزارش راه ساری، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت علوم در قبال مدارک جعلی و مؤسسات غیرمجاز چه می کند. وزارت علوم و وزارت کشور در قضایای مدارک جعلی مقصرند و باید پاسخ دهند.

وزارت علوم در قبال مدارک جعلی و مؤسسات غیرمجاز مقصر است

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، سید محمدجواد ابطحی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک روز کارگر به همه کارگران زحمت کش اظهار کرد: به رئیس جمهور عرض می کنم مانند دکترای حسین فریدون باید به این کارگران دکترای افتخاری اقتصاد داد که چرخ اقتصاد کشور را اداره می کنند.

وی اضافه نمود: روز معلم را هم اساتید و معلمان تبریک می گویم و امیدوارم وعده هایی را که آقای نوبخت در مورد رتبه بندی معلمان داده انجام شود.

کننده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به کنندگان مجلس یازدهم هم خوشامد و تبریک می گویم که اعتماد مردم را جلب کردند، اما اگر واقعاً می خواهند مجلس در رأس امور باشد حتماً جیبشان را ببندند تا بتوانند دهانشان را باز کنند و نظارت دقیق و کارآمد داشته باشند و خودشان را ارزان نفروشند.

ابطحی در مورد فروش خاک و سنگ آهن در کشور اظهار کرد: فولاد مبارکه کمبود دارد، در حالی که ما اینها را صادر می کنیم، آیا این نحوه اداره کشور است؟ الان فولاد مبارکه دنبال کشف معدن آهن دیگری است که مواد اولیه خود را تأمین کند.

وی به موضوع مدارک جعلی در میان منتخبان مجلس یازدهم هم اشاره کرد و گفت: وزارت علوم در قبال مدارک جعلی و مؤسسات غیرمجاز چه می کند. کننده یکی از شهرهای استان مرکزی که گفتند مدرکش معتبر نبوده کجا درس خوانده؟ یک مؤسسه ای که چهار هزار فارغ التحصیل داشته و چهار هزار نفر دیگر هم درس می خوانند! آیا ما خوابیم؟

عضو فراکسیون کنندگان ولایی مجلس ادامه داد: آقای وزیر کشور و هیئت های اجرایی، باید از وزارت علوم درباره این مدارک استعلام می گرفتید آیا وزارت علوم پاسخ داده یا نه؟! در هر صورت وزارت علوم و وزارت کشور در این قضایا مقصرند و باید پاسخ دهند. اهمال از کجا بوده؟

وی صحبت های کلانتری هم اشاره کرد و گفت: آقای معاون رئیس جمهور بعد از 40 سال می گویید تسخیر سفارتخانه اشتباه بوده؟ اون از موضوع کاوه مدنی و جاسوسان محیط زیستی و اینهم از اعتراض به تسخیر لانه جاسوسی که امام (ره) آن را انقلاب دوم خطاب کردند. شما در این کشور زندگی می کنید چرا روی خون شهدا پا می گذارید. از رئیس جمهور می خواهیم با آقای کلانتری برخورد کند.

ابطحی شرح داد: از وزارت نیرو هم تشکر می کنم که بالاخره مشکل آب چهارمحال بختیاری واصفهان را حل کرد و سبب وفاق دو منطقه شد.

وی در انتقاد از بی تفاوتی درباره گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا وارز هم گفت: این گزارش داده شده چرا در صحن مجلس خوانده نمی شود. متوجه شدیم که برخی در هیئت رئیسه معتقدند گزارش تند است، خب تند باشد. باید خوانده شود. همانطور که گزارش مدرک حسین فریدون باید خوانده شود.

ابطحی با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات در برنامه مجلس قرار گرفته و باید شورای نگهبان به آن رأی دهد در صورتی که مجلس وقت دیگری ندارد، گفت: مجلس یازدهم تکلیف این را روشن می کند، لذا ما وقت مجلس را برای این موضوع نگذاریم.

4034/

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

بانوی ایران: مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9072

به "وزارت علوم در قبال مدارک جعلی و مؤسسات غیرمجاز مقصر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت علوم در قبال مدارک جعلی و مؤسسات غیرمجاز مقصر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید