پادشاه بحرین خواهان سرانجام یافتن درگیری های منطقه ای شد

به گزارش راه ساری، پادشاه بحرین خواهان انتها یافتن درگیری های منطقه ای در بحبوحه کوشش ها برای حل بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شد.

پادشاه بحرین خواهان سرانجام یافتن درگیری های منطقه ای شد

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، شورای عالی دفاع بحرین پس از نشست خود به ریاست حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه این کشور بر لزوم انتها یافتن نزاع ها و درگیری های منطقه ای به روش های مسالمت آمیز تاکید نمود.

در این بیانیه همچنین آمده است، این راه چاره ها باید با اصل حسن همجواری و اصول بین المللی هماهنگ باشد و در راستای برقراری صلح، ثبات و شکوفایی به نفع تمامی ملت های منطقه قدم بردارد.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن 2017 روابط خود را با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند، اتهامی که دوحه بارها آن را تکذیب و هدف از این اتهام را تعرض به حاکمیت و استقلال خود عنوان نموده است.

در 23 ژوئن 2017 عربستان، امارات، بحرین و مصر با میانجی گری دولت کویت، لیست 13 گانه ای از درخواست های خود را تحویل قطر دادند که با اجرای آن محاصره قطر شکسته می شد و بارزترین خواسته آنها بستن پایگاه نظامی ترکیه در این کشور، بستن شبکه الجزیره، قطع تمامی روابط با گروه اخوان المسلمین، داعش، القاعده و حزب الله لبنان است.

عربستان، امارات و مصر پیشتر تمایل خود را به حل این بحران اعلام کردند. ، ایسنا

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13324

به "پادشاه بحرین خواهان سرانجام یافتن درگیری های منطقه ای شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه بحرین خواهان سرانجام یافتن درگیری های منطقه ای شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید