پوتین: اعتراضات آمریکا انعکاسی از بحران عمیق داخلی در این کشور است، در ایالات آمریکا بلبشو حاکم است اما در روسیه همه از مرکز تبعیت می نمایند

به گزارش راه ساری، پوتین: اعتراضات آمریکا نشانه وجود بحرانی عمیق در این کشور است.

پوتین: اعتراضات آمریکا انعکاسی از بحران عمیق داخلی در این کشور است، در ایالات آمریکا بلبشو حاکم است اما در روسیه همه از مرکز تبعیت می نمایند

ولادیمیر پوتین رییس فدراسیون روسیه امروز (یکشنبه) برای نخستین بار از شروع اعتراضات داخلی در آمریکا، نسبت به وقایع این کشور اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس روسیه، پوتین در مصاحبه ای با کانال تلویزیون دولتی روسیه 1 در کاخ کرملین، اعتراضات سراسری در آمریکا را انعکاسی از وجود بحران های عمیق داخلی در این کشور دانست.

پوتین گفت: این اعتراضات دلیلی برآن هستند که مسائلی وجود دارند. مسایل مرتبط به مقابله با کرونا مسائل عمومی را علنی نموده است.

پوتین در مصاحبه با کانال تلویزیون دولتی روسیه در کاخ کرملین/عکس:دفتر رییس فدراسیون روسیه

رییس فدراسیون روسیه که کمتر درباره وقایع داخلی دیگر کشورها اظهار نظر می نماید و به طور متقابل درباره اظهار نظر و مداخله مقامات کشورهای غربی درباره وقایع داخلی کشورش حساس است، در اظهاراتی حمایت آمیز از ترامپ، گفت: در واقع ما از مدت ها پیش اوضاع در آمریکا را از نزدیک دنبال می کنیم، از زمانی که رئیس جمهوری فعلی در انتخابات پیروز شد و به صورت علنی و از روش دموکراتیک قدرت را به دست گرفت، طرف شکست خورده کوشش کرد با انواع و اقسام جعلیات مشروعیت او را زیر سوال ببرد.

پوتین در ادامه مهم ترین مشکل نظام سیاسی آمریکا را احزاب و گروه های خودخواه دانست و گفت: به نظر من مشکل اصلی این است که منافع حزبی در این موارد بالاتر از منافع کل جامعه و مردم دیده می گردد.

پوتین در ادامه با حمایت از مطالبه برحق رنگین پوستان در مبارزه برای احقاق برابری نژادی در آمریکا از آشوبگران و کسانی که با غارت و آتش افروزی سعی در سوء استفاده از اعتراضات مردمی را دارند، اعلام برائت کرد.

لازم به ذکر است پیشتر مشاور امنیت ملی کابینه ترامپ، دولت روسیه را در کنار چین و ایران به سوء استفاده از اعتراضات داخلی در آمریکا و تحریک آشوب ها در کشورش متهم نموده است.

رهبر روسیه در ادامه به زیر کشیدن و از جاکندن مجسمه های تاریخی در کشورهای اروپایی و آمریکا را اقدامی مخرب و افراطی توصیف کرد و گفت: بعضی معترضان سیاه پوست اصرار داشتند که تنها پزشکان سیاه پوست آنها را مداوا نمایند، این کار در کشوری چند قومی همچون روسیه غیرممکن است.

پوتین در ادامه نحوه مدیریت مبارزه با ویروس کرونا در آمریکا را زیر سوال برد و فرمانداران ایالات آمریکا را به تخطی و سرپیچی از دستورات دولت فدرال متهم کرد و گفت:رئیس جمهوری (آمریکا) می گوید باید این کار و آن کار را انجام داد اما فرمانداران ایالات به او می گویند تو کنار بایست.

اما به گفته پوتین یکی از دلایل موفقیت نسبی روسیه در مبارزه با کرونا ویروس با کمترین میزان تلفات انسانی، حرف شنوی مقامات ایالات و مناطق مختلف روسیه از دولت مرکزی و پیروی آنها از یک استراتژی واحد و هماهنگ است که از سوی دولت مرکزی معین شده است. او گفت: ما در روسیه چنین وضعیتی نداریم که یک مقام محلی بگوید ما به حرف دولت مرکزی یا رییس جمهوری گوش نمی کنیم و کار خودمان را می کنیم.

واکنش روسیه به ادعای دست داشتن در تظاهرات های آمریکا

مشاور امنیت ملی ترامپ: چین، روسیه و ایران در ناآرامی های آمریکا دخالت دارند

آتشی جدید به جان آمریکای زخمی از خشونت های نژادی/ یک جوان سیاه پوست دیگر قربانی خشونت پلیس آمریکا(+عکس)

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9917

به "پوتین: اعتراضات آمریکا انعکاسی از بحران عمیق داخلی در این کشور است، در ایالات آمریکا بلبشو حاکم است اما در روسیه همه از مرکز تبعیت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: اعتراضات آمریکا انعکاسی از بحران عمیق داخلی در این کشور است، در ایالات آمریکا بلبشو حاکم است اما در روسیه همه از مرکز تبعیت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید