پیغام تهدیدآمیز بن سلمان به رئیس جمهور مستعفی یمن

به گزارش راه ساری، انتقاد رئیس جمهور مستعفی یمن از حمایت عربستان سعودی از نفوذ امارات در جنوب این کشور موجب عصبانیت ولی عهد سعودی شد.

پیغام تهدیدآمیز بن سلمان به رئیس جمهور مستعفی یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در اعتراض به ایفای نقش عربستان سعودی در قبال گروه موسوم به المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) تحت حمایت امارات، خواهان ملاقات با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی به منظور درخواست سرانجام دادن به نفوذ امارات در یمن شد.

وبگاه الیمن نت به نقل از بعضی منابع خاص نوشت که این درخواست هادی موجب عصبانیت محمد بن سلمان ولی عهد سعودی شد و او در پیغامی مکتوب به هادی با یادآوری حمایت های عربستان از هادی و اقامت او در عربستان به وی توصیه کرد که پای خود را از گلیمش فرارتر نگذارد.

به گفته این منابع، بن سلمان به وسیله محمد آل جابر سفیر عربستان سعودی در یمن به هادی ابلاغ کرد که سلمان موضوعات مهم تری از شکایت هادی دارد و هادی و دولت وی بایستی با امارات تعامل نمایند چرا که امارات شریک اصلی در جنگ (یمن) است.

بن سلمان همچنین از رئیس جمهور مستعفی یمن خواست تا دولت و مشاوران خود را متقاعد کند تا از هر گونه اظهارنظر در رسانه ها درباره نقش امارات در جنوب یمن و ابراز نارضایتی از آن خودداری نموده و شورای انتقالی را به عنوان یک قدرت پذیرفته و با آن تعامل نمایند.

ولی عهد سعودی همچنین در نامه خود از اقدام مسئولان یمنی مبنی بر انتقاد از نقش عربستان و متهم کردن آن به همدستی با امارات در سقطری، ابراز خشم نموده است.

بنابر این گزارش، یک منبع در ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن نیز تأیید کرد که هادی اوایل جولای در ملاقات با آل جابر پیغام مکتوبی از بن سلمان دریافت نموده است.

آل جابر نیز از هادی خواسته است تا به منظور دلجویی از بن سلمان، با او ملاقات نموده و درباره تشکیل دولت جدید انعطاف نشان داده و از پست های وزارتی برای شورای انتقالی چشم پوشی کند و هادی نیز در پاسخ گفته است که این توصیه او را به صورت جدی آنالیز می نماید.

مجله ابوذریون: مجله خبری و تحلیلی

مجله عکس: آشنایی با هنر عکاسی و تصویربرداری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 10722

به "پیغام تهدیدآمیز بن سلمان به رئیس جمهور مستعفی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام تهدیدآمیز بن سلمان به رئیس جمهور مستعفی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید