پیش بینی روسیه از احتمال بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها علیه ایران

به گزارش راه ساری، ایرنا نوشت: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که احتمال بازگشت آمریکا به برجام را رد نمی کنیم.

پیش بینی روسیه از احتمال بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها علیه ایران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی هفتگی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی روسیه از امکان بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم های ضد ایرانی گفت: ما این احتمال را رد نمی کنیم و در گذشته هم رد ننموده ایم.

وی اضافه نمود: در دو سال گذشته بارها ضرورت اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و لغو تحریم ها علیه ایران ازسوی آمریکا را مطرح نموده ایم.

وی اضافه نمود: در دو سال اخیر مصرانه ضرورت رعایت کامل تعهدات آمریکا در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک برای حل مساله هسته ای ایران و قطعنامه 2231 شورای امنیت را به واشنگتن خاطرنشان نموده ایم.

زاخارووا گفت: اگر آمریکا آماده است تا در جهت اصلاح قرار گیرد فقط می توان از آن استقبال کرد. زمانی که حرکت در این جهت واقعی گردد نباید برای آن شرایط اضافی مطرح و مشروط کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه توضیح داد: باید احتمال بازنگری و تجدیدنظر در برجام از بین برود و اجازه نداد تا در فرایند اجرای آن موضوعات و مباحثی که خارج از چارچوب این توافق است بویژه موضوعاتی که با برنامه هسته ای ایران ارتباط ندارد، مطرح گردد.

زاخارووا با بیان اینکه باید یکپارچگی برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت حفظ گردد، اظهار کرد: واشنگتن باید به تمام تعهدات خود در برجام عمل کند و موارد نقض این توافق که ازسوی آمریکا با خروج یکجانبه از آن در ماه می سال 2018 اتفاق افتاده است برطرف گردد.

وی ادامه داد: این شامل لغو تمام تحریم ها در خصوص ایران نیز می گردد.

ترامپ در اردیبهشت ماه سال 97 خروج کشورش از برجام را بیان کرد و تحریم های برطرف شده توسط این توافق را در دو مرحله در 15 مردادماه و 14 آبان ماه علیه ملت ایران بازگرداند.

با این وجود مقام های آمریکایی از جمله مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در ماه های اخیر مدعی شدند که آمریکا همچنان در برجام حضور دارد و خواهان تمدید محدودیت تسلیحاتی در خصوص ایران و بکارگیری مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران شد که جامعه بین الملل با آن موافقت نکرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12666

به "پیش بینی روسیه از احتمال بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی روسیه از احتمال بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید