چین : ترامپ مقابل کوشش های جهانی برای مبارزه با کرونا قرارنگیرد

به گزارش راه ساری، وزارت امور خارجه چین با انتقاد از سیاست های آمریکا در قبال سازمان بهداشت جهانی از دونالد ترامپ خواست در سمت غلط جهت کوشش های جهانی برای مقابله با کروناویروس قرار نگیرد.

چین : ترامپ مقابل کوشش های جهانی برای مبارزه با کرونا قرارنگیرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 14 آوریل اظهار داشت کمکهای کشورش به سازمان بهداشت دنیای را به دلیل آنکه این سازمان سوء مدیریت در مبارزه با شیوع کروناویروس نشان داده و با چین برای مخفی ساختن اطلاعات مهم درباره شیوع این ویروس در مراحل اولیه این اتفاق همدست بوده، قطع می نماید.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانسی خبری گفت، پکن امیدوار است دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سمت غلط راستا جامعه بین الملل در حالی که کشورهای دنیا کوشش هایشان را برای مهار بحران شیوع کروناویروس متحد می سازند نایستد.

شوانگ خاطر نشان کرد: آمریکا فکر می نماید چون بزرگترین تامین کننده بودجه سازمان بهداشت دنیای است این سازمان ملزم به اجرای درخواستها و دستوراتش است. این یک ذهنیت هژمونیک است. در حال حاضر ما با حمایت از سازمان بهداشت دنیای خواهیم توانست شیوع ویروس را هر چه بیشتر مهار کنیم. این عملا موضوع مرگ و زندگی است. این یک اتفاق نظر مشترک بین بیشتر کشورها بوده و انتخابی است که هر فرد با وجدانی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، دولت ترامپ را متهم کرد به اینکه بدون سند و مدرک، حملات و افترازنی هایی را علیه سازمان بهداشت دنیای مطرح می نماید. او گفت: تاکتیک های واشنگتن در اعمال فشار و اجبار تنها منجر به نارضایتی بیشتر از آمریکا در جامعه بین المللی خواهد شد.

شوانگ با حمایت از سازمان بهداشت دنیای عنوان نمود که این سازمان فعالانه از همان مراحل اولیه شروع شیوع کرونا در دنیا مشغول به انجام وظایفش بوده است و هم اکنون نقشی چشمگیر در هماهنگ ساختن کوشش های بین المللی برای کند کردن شیوع این بیماری مرگبار آن هم به شکلی واقع بینانه، عادلانه و علمی دارد.

وی اضافه کرد: موضوع رهبری سازمان بهداشت دنیای در قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل و بیانیه های جنبش عدم تعهد و گروه 77 و چین مورد پذیرش قرار گرفته است. همچنین کشورهای عضو گروه 20 در اجلاس فوق العاده اخیر خود در بیانیه ای تاکید کردند که متعهد به حمایت و تقویت هرچه بیشتر حکم سازمان بهداشت دنیای در هماهنگ ساختن مبارزه بین المللی با شیوع ویروس هستند.

شوانگ اخطار داد که تصمیم ترامپ در قبال این سازمان بر تمامی کشورها از جمله خود آمریکا و به ویژه کشورهایی که سیستم های بهداشت و درمان آسیب پذیر دارند تاثیر خواهد گذاشت.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8843

به "چین : ترامپ مقابل کوشش های جهانی برای مبارزه با کرونا قرارنگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین : ترامپ مقابل کوشش های جهانی برای مبارزه با کرونا قرارنگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید