کارشناس طب سنتی: یلدا خطرناک&zwnjترین شب برای گسترش کروناست

به گزارش راه ساری، کارشناس طب سنتی گفت: یلدا خطرناک ترین شب برای گسترش کروناست، به دلیل اینکه مردم در این شب از هندوانه استفاده می کنند که میوه ای سرد و عامل تشدید این بیماری است.

کارشناس طب سنتی: یلدا خطرناک&zwnjترین شب برای گسترش کروناست

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در خصوص باید و نباید های طب سنتی در پیشگیری و درمان بیماری کرونا اظهار کرد: در حالت کلی تمام پروتکل های بهداشتی که وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری و گسترش بیماری کرونا اعلام نموده باید جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید سیستم دفاعی بدن برای مقابله با این بیماری تقویت شود، شرح داد: یکی از راه هایی که طب سنتی در راستای تقویت سیستم دفاعی بدن پیشنهاد می کند، خوردن گرمی جات مانند خرما، عسل، کشمش، مویز، دارچین، زنجبیل، چای آویشن و … است، چراکه با استفاده از موارد یادشده گرما، سوخت و ساز و متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند.

کارشناس طب سنتی با تأکید بر اینکه در فصل سرما به خصوص شب چله باید از برگزاری دورهمی ها خودداری کرد، گفت: یلدا خطرناک ترین شب برای گسترش کرونا است، به دلیل اینکه مردم در این شب از هندوانه استفاده می کنند و هندوانه یک میوه سرد است و باید در تابستان از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از این بیماری به انضمام رعایت پروتکل های بهداشتی از خوردن سردی جات پرهیز شود، شرح داد: خداوند این میوه را برای فصل گرما زمانی که بدن حرارت و کالری بالا دارد خلق کرده است، خوردن سردی جات سیستم دفاعی بدن را ضعیف و باعث می شود کرونا به بدن حمله کند.

توصیه طب سنتی بر حجامت از ابتدای اسفندماه

مرادی نژاد در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به محسنات حجامت اعلام نمود: همچنین در فصل بهار یک فصل گرم و تر است و رطوبت به همراه دارد، یکی از اقداماتی که ضمن رعایت مسائل بهداشتی باید انجام داد، این است که در خوراکی ها اعتدال را به دست بگیریم و از خوردن گرمی زیادی پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه حجامت در فصل بهار طی دو مرحله توصیه شده است، مطرح کرد: ابوعلی سینا در این باره می گوید، بدن انسان مانند رودخانه است، رودخانه ها در فصل بهار غلیان می کنند و به جوشش درمی آیند و آب گل آلود می شود، همان طور که آب گل آلود می شود بدن و خون انسان به قلیان می افتد و بهترین اقدام در این باره حجامت است.

کارشناس طب سنتی ادامه داد: وقتی حجامت می کنیم از اعماق سلول های بدن خون هایی که ته نشین شده و رسوب کرده با حجامت از بدن خارج می شود.

وی با اشاره به اینکه دو بار در بهار باید حجامت انجام شود، متذکر شد: در بهار طبیعی یعنی از اواخر اسفند با دیدن اولین شکوفه و همچنین در آخر بهار حجامت انجام شود، چراکه این امر سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.

تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13082

به "کارشناس طب سنتی: یلدا خطرناک&zwnjترین شب برای گسترش کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس طب سنتی: یلدا خطرناک&zwnjترین شب برای گسترش کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید