کرملین: روسیه خود را برای دوره کاهش قیمت نفت ایمن نموده است

به گزارش راه ساری، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه با دروغ خواندن بعضی کوشش ها برای سیاسی جلوه دادن یاری های مسکو به سایر کشورها در مبارزه با کرونا، تأکید کرد که روسیه به خوبی توانایی پشت سر گذاشتن دوره کاهش قیمت نفت را دارد.

کرملین: روسیه خود را برای دوره کاهش قیمت نفت ایمن نموده است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه بیان کرد که کوشش برای سیاسی کردن یاری های روسیه به سایر کشورها در مبارزه با شیوع عفونت کرونا دروغ و کاملاً پوچ و بی اساس است.

پسکوف که امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه آرگومنت و فاکتس در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: وارد کردن چنین اتهاماتی به روسیه اصلاً دور از انتظار نیست. زمانی که افرادی می خواهند تا موضوع ارائه یاری های انسانی به سایر کشورها را سیاسی نمایند ، چنین اتهامی دروغ و کاملاً پوچ است.

سخنگوی کرملین تأکید کرد که اصل تو برای من و من برای تو (ارائه یاریی در عوض توقع اقدامی دیگر) نه با برخوردهای طرف روسیه و نه با اعتقادات رئیس جمهوری این کشور صدق می نماید. این یاری ها در وهله نخست، به کشورهای که به آن نیاز داشتند ، ارائه شده است.

روسیه آمادگی لازم برای پشت سر گذاشتن دوره کاهش قیمت نفت را دارد

پسکوف در پاسخ به سئوال دیگری در باره اینکه آیا روسیه می تواند در شرایط قیمت بسیار پایین نفت زندگی کند، گفت: بله، می تواند. روسیه در این زمینه توانایی خوبی دارد و به اصطلاح دارای یک بالشتک ایمنی برای یک دوره کاهش قیمت نفت است، البته در استفاده از ذخایر نفت بسیار مراقب بود و بدون پوپولیسم در این زمینه عمل کرد.

این مقام کرملین ابراز اطمینان کرد که تصمیم برای به تعویق انداختن رژه روز پیروزی (به مناسبت گرامی داشت سالگرد سرانجام جنگ جهانی دوم) برای رئیس جمهور پوتین بسیار سخت بود، ولی برای او حفظ سلامت و جان شهفرایندان روسیه در اولویت واقع شده است و به همین دلیل ضروری بود که در شرایط کنونی کشور، این مراسم به زمان دیگری موکول گردد.

دمیتری پسکوف یادآور شد که مقامات مسکو به دلیل این که بسیاری از شهفرایندان به توصیه ها برای ماندن در خانه توجه نکردند مجبور شده ا ند تا مقررات مربوط به رژیم خود انزوایی (قرنطینه خانگی) را محکم تر نمایند.

سخنگوی کرملین همچنین بیان کرد که روسیه در اواسط ماه مه (اواخر اردیبهشت) باید اوج شیوع عفونت کرونا را پشت سر گذاشته باشد و در ماه ژوئن (خرداد ماه) شرایط بسیار بهتر خواهد شد.

به گفته وی، با آنالیز شرایط کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا، می توان فرایند پویایی شیوع این بیماری را ارزیابی و شرایط را مقایسه کرد، شرایط بحرانی حداکثر یک ماه و نیم طول خواهد کشید. و دوباره، همه این سختی ها به سرعت فراموش می نمایند، هرچند کسانی که عزیزانشان را از دست داده یا خود درگیر این بیماری سخت بودند، این دوره را هرگز فراموش نخواهند کرد. و مسلماً پس از سرانجام همه گیری کرونا، همه باید برای به حداقل رساندن اثرات این بیماری به سختی کار نمایند و قطعاً دولت به شهفرایندان یاری های لازم را خواهد نمود.

برنامه کاری رئیس جمهوری روسیه فشرده است و قرنطینه یا روز و هفته نمی شناسد

سخنگوی کرملین همچنین گفت، برنامه کاری رئیس جمهور ولادیمیر پوتین فشرده و نامنظم است، ولی او در اوقات فراغت خود هنوز هم توجه زیادی به ورزش دارد.

وی شرح داد: قرنطینه وجود داشته باشد یا نه، ولادیمیر پوتین بیشتر روز را در حالت کار می گذراند. آنچه شما در تلویزیون می بینید، فقط بخش کوچکی از برنامه های وی است. روز کاری رئیس جمهور به هیچ وجه استاندارد نیست و به صبح و شب یا روز هفته بستگی ندارد.

به گفته او، رئیس جمهور هنوز به سبک زندگی ورزشی متعهد است و بطور مرتب به استخر رفته و تمرینات ورزشی انجام می دهد. ضمن اینکه رئیس جمهور به ویژه به مطالعه کتابهای تاریخی علاقه زیادی دارد.

پسکوف همچنین گفت که ولادیمیر پوتین تماس های شخصی خود را به حداقل رسانده و در کوشش است تا از فاصله گیری اجتماعی پیروی کند. ضمن اینکه ، هرکسی که با رئیس جمهور دیدار داشته باشد ، ابتدا تست کرونا را پشت سر می گذارد و از خود ولادیمیر پوتین هم بطور مرتب تست کرونا گرفته میگردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 9026

به "کرملین: روسیه خود را برای دوره کاهش قیمت نفت ایمن نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: روسیه خود را برای دوره کاهش قیمت نفت ایمن نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید