کره جنوبی در پی شیوع کرونا اعلام شرایط جنگی داد

به گزارش راه ساری، ایرنا نوشت: مون جائه - این، رئیس جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه گفت که به دلیل حادشدن شرایط بهداشتی در این کشور به دلیل گسترش ویروس کرونا، شرایط جنگی خاطرنشان کرد.

کره جنوبی در پی شیوع کرونا اعلام شرایط جنگی داد

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وی در این کشور شرایط جنگی اظهار داشت تا با گسترش سریع این بیماری در آن کشور مبارزه کند.

مون به همین دلیل به همه دستگاه های دولتی دستور داده است تا در شرایط اضطراری قرار گرفته و 24 ساعته برای مبارزه با این بیماری مهلک کوشش نمایند.

کره جنوبی یکی از کشورهایی است که با رشد سریع آمار مبتلایان به این ویروس روبرو است و تا کنون آمار مبتلایان به بیش از مرز 5 هزار تن رد شده است و در عین حال بیش از 30 نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست داده اند.

بیش از نیمی از موارد تایید شده ابتلای به کرونا در کره جنوبی به اعضای یک فرقه مذهبی ارتباط دارد اما مقامات بهداشتی گفته اند در حال حاضر، نگران گسترش این ویروس به سایر بخش های جامعه هستند.

آنان به خصوص در خصوص شرایط شهر دائگو، مرکز اصلی شیوع کرونا، ابراز نگرانی نموده اند. تا کنون بیش از 2،5 میلیون تن از شهروندان کره جنوبی به ظن آلودگی به این ویروس آزمایش شده اند.

سازمان بهداشت جهانی دیروز اظهار داشت که کروه جنوبی در کنار ایران، ایتالیا و ژاپن جزو کشورهایی است که این بیماری بیشترین درصد رشد و تلفات را در مقایسه با میزان جمعیتشان داشته است.

310 310

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 8416

به "کره جنوبی در پی شیوع کرونا اعلام شرایط جنگی داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی در پی شیوع کرونا اعلام شرایط جنگی داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید