کره جنوبی، سفیر ژاپن را احضار کرد

به گزارش راه ساری، دولت کره جنوبی در اعتراض به طرح توکیو برای اعمال برخی محدودیت های تجاری علیه سئول، سفیر ژاپن را به وزارت خارجه احضار کرد.

کره جنوبی، سفیر ژاپن را احضار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که فشارها و جنگ تعرفه ای آمریکا علیه کشورهای مختلف از قبیل متحدان واشنگتن در شرق آسیا ادامه دارد، رسانه های کره جنوبی از احضار سفیر توکیو در سئول به دلیل اختلافات تجاری بین این دو کشور همسایه خبر دادند.

بنا بر خبری که امروز دوشنبه اسپوتنیک از خبرگزاری یونهاپ منتشر کرده، دولت کره جنوبی امروز سفیر ژاپن در کره جنوبی را به دلیل اختلافات دو کشور بر سر طرح اخیر توکیو برای اعمال محدودیت های تجاری ضد کره جنوبی احضار کرده است.

طبق این گزارش، احضار سفیر ژاپن در کره جنوبی به دنبال اعلام اخیر طرح توکیو برای حذف کره جنوبی از لیست موسوم به کشورهای سفید صورت گرفته است؛ لیستی که در آن کشورهای غربی از قبیل آمریکا و اروپایی قرار دارند و در آنها محدودیت های حداقلی روی تجارت وجود دارد.

احضار سفیر توکیو در حالی صورت گرفته که سران این دو کشور هفته گذشته در نشست گروه 20 به میزبانی ژاپن دیداری سه جانبه با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ترتیب داده بودند.

بنا بر گزارش رسانه های کره جنوبی، روابط سئول و توکیو از اکتبر 2018 (مهرماه 1397) و زمانی که دادگاه عالی کره جنوبی دو شرکت نیپل استیل و سومیتومو متال ژاپن را به پرداخت جریمه 100 میلیون وون (88 هزار دلاری) حکم داد، دچار تنش شده است.

این حکم به دلیل چهار شکایت مطرح شده در دادگاه عالی کره جنوبی علیه این دو شرکت ژاپنی به دلیل اقداماتشان در زمان دوره استعمار توکیو علیه شبه جزیره کره در سال های 1910 تا 1945 صادر شد.

پیش از این، مقام های دولت و فعالان تجاری در ژاپن ضمن رد حکم دادگاه عالی کره جنوبی گفته بودند که این موضوع قبلا در معاهده 1965 امضا شده بین توکیو و سئول که باعث از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور شده، رفع شده است.

ص

مجله زیتوا: مجله زیتوا | مجله خبری ایران و جهان پیرامون

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3593

به "کره جنوبی، سفیر ژاپن را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی، سفیر ژاپن را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید