گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار هرمزگان افتتاح شد

به گزارش راه ساری، با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بازرسی کار و رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان با تجهیز امکانات، به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد.

گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار هرمزگان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، حاتم شاکرمی در حاشیه افتتاح فعالیت این مرکز گفت: با توجه به این که هرمزگان در جهت توسعه و رشد است در کنار آن توجه به سلامت نیروی کار و ارتقای ایمنی یک ضرورت است.

وی اضافه نمود: برای بهره وری باید در کنار توسعه به سلامت محیط کار نیز توجه گردد که فعالیت این مرکز می تواند بسیار یاری یاری کند.

وی اظهارکرد: این مرکز اهدافی از جمله آموزش های ایمنی و توسعه، تایید و نظارت بر رعایت استانداردهای تجهیزات به کار گرفته شده در صنایع، آلاینده سنجی محیط کار به منطور حذف صفت سخت و زیان آور از مشاغل واحدهای مالی و سوق دادن بنگاه ها به سمت استانداردسازی را دنبال می نماید.

شاکرمی اظهارامیدواری کرد: با حمایت وزارتخانه از این مرکز ، شاهد افزایش بهره وری واحدهای تولیدی استان و نیروی انسانی در استان هرمزگان باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این گروه با هزینه 150 میلیارد ریال ایجاد شده که با تکمیل چارت ، حدود 5 نفر مشغول به کار خواهند شد.

ابراهیمی اضافه نمود: با افتتاح فعالیت این گروه ، شاهد افزایش ایمنی و ارتقای آموزش کارگران و کارفرمایان و کاهش حوادث ناشی از کار خواهیم بود.

مطالعه و آنالیز حوادث و بیماریهای ناشی از کار، آنالیز و تجزیه و تحلیل مخاطرات و عوامل مختلف زیان آور ، آلاینده های محیط کار، انجام مطالعات تطبیقی و تدوین مقررات، آیین نامه ها ، استانداردها و معیارهای ایمنی کار به وسیله هماهنگی با مراجع ذیصلاح، آنالیز محیط کار از نظر سنجش عوامل زیان آور فیزیکی ، شیمیایی ، مکانیکی، ارگونومی، بیولوژیکی و استرس های ناشی از کار، آنالیز سیستم های حفاظت فنی در محیط کار و تطبیق آنها با استانداردهای ملی و بین المللی و ارایه راه چاره های بهبود سیستم، انجام آزمایش های کلینیکی و تشخیص طبی نیروی کار به منظور شناسایی بیماری های ناشی از کار و ارائه راهکارهای فنی جهت پیشگیری و کنترل از آن ها، انجام آزمایشات بر روی وسایل حفاظت فردی و تطبیق با استانداردهای ملی و بین المللی و تأیید بهره برداری از آن ها در محیط کار از مهم ترین اقداماتی است که توسط گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان دنبال می گردد.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 13508

به "گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار هرمزگان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار هرمزگان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید